.  

Duha nad Paroubtekem
Publikoval(a): xChaos () 19. září 2005 00:20
Zobrazení 11334
Komentářů: 13
Rubrika: Experience

Svobodní lidé kráčí po veřejné komunikaci směrem k duze... tento osobní zážitek ve mě po téměř dvou měsících vzbudil určitou naději.

Tento záběr byl pořízen v sobotu 17. září 2005 na hudebním festivalu Paroubtek. Zachycuje veřejnou komunikaci, kterou police už během pátku 29. července 2005 zcela bezdůvodně a protizákoně zablokovala, a který vede zcela prokazatelně a bez jakékoliv další diskuze přímo na stejný soukromý pozemek, který si v červenci pronajali i pořadatelé brutálně rozehnaného Czechteku 2005. Na této moji fotografii svobodní lidé kráčí po svobodné cestě. Jistě, jejich svoboda je samozřejmě jen iluze - stejně jako prožitky na technu. Ostatně stejně jako prožitky na jakékoliv jiné sportovní nebo kulturní akci. Ostatně stejně jako většina našich prožitků za celý náš život. Díky za ně !

Tuhne úsměv na líci všem těm, co se smáli
Z hodinek mi vylezl sám Salvatore Dali
Smuteční jsou slavnosti tam co byly bály
A všechno je naruby pro ty, co stranou stáli

Lidi kráčí v řadách do bezedna duhových iluzí
Lidi kráčí v řadách do bezedna duhových iluzí

(úryvek z asi 15 let staré písně Naruby od kapely Znouzectnost)

Toto je ale čistě moje osobní asociace... duha nad Paroubtekem se ve skutečnosti rozeklenula prakticky přesně ve chvíli, kdy na Paroubteku začala zpívat legendární zpěvačka Monika Načeva, a to během první písně jejího vystoupení - což byla aktuální verze první písně jejího prvního alba, s textem Jáchyma Topola:

Jo, mám to rád, když mi popeláři končej den, tim rachotem
A duše na talíři, rozprostřená a je jak lágr. Sebe si nesu svůj otrok, sebenegr.
A co seš shrbenej, co to taháš...
A co seš shrbenej, co to taháš...

Řada lidí v téhle zemi v posledních týdnech a měsících myslím dala jasně najevo, že hrbit se fakt nebude - a nebyli to jen technaři rozehnaní slzným plynem, ale byl to v úplně jiné rovině třeba i střihač bulvární televize, který za svoji odvahu postavit se na veřejnosti agresorovi zaplatil životem. Ani si snad nebudu zlomyslně rejpat, kde že v tu chvíli byla všudypřítomná police - co na tom, že ta městská asi zase někoho pokutovala za přecházení na červenou, a ta státní asi zase někde pobíhala po lese a kontrolovala náhodným kolemjdoucím občanky.

V podstatě asi není dobré mísit svoje prožitky s přívalem informací z mediální virtuální reality... ale stejně... po dlouhé době cítím určitou naději - i když vykoupenou před více než měsícem zbytečným násilím a v poslední době zase zmařeným lidským životem.

Možná jsem prostě jenom afektovaný patetický zblbý pitomec... ale přesto mám pocit, že někde kolem nás ještě jsou svobodní lidé, kteří jdou po svobodné cestě.

  • Sdílet v síti Facebook
  • Sdílet v síti Twitter
  • Formátovat pro tisk bez komentářů
  • Formátovat pro tisk s komentáři
  • Všechny články tohoto autora
  • Všechny články v rubrice Experience
  • Přezdívka
    Ochrana proti spamerům
    code
    Komentář (nelze použít HTML, konce řádků budou zachovány)


    pola () 19. září 2005 08:59
    Jo, dokud policie nerozháněla skinheady a nevěděla si rady s CzechTekem, usmíval jsem se. Když ale letos rozehnala CzechTek a nerozehnala skinheady - běhá mi mráz po zádech.

    Volte voli, volte krávy, jen nevolte sociály!
    (parafráze na volební heslo z 1. republiky, domnívám se, že vhodná pro nejbližší volby)


    xChaos 19. září 2005 10:50
    Popravdě z toho, že z volitelných demokratických stran zbývají ve hře možná ODS, možná Zelení, a možná ještě tak nějaká liberální koalice, která by vznikla jako pohrobek US, Evropských Demokratů, ODA, DEU a podobné havěti, z toho mě taky běhá mráz po zádech.

    Sociální demokrati byli přeci jenom určitý pokus o demokratickou levicovou stranu.. dovedu pochopit lidi, kteří se ocitli v takové životní situaci, že cítí potřebu volit levici (problémy se zaměstnáním, bydlením, nízké příjmy některých rodin...)... a Paroubek tyhle fakt podrazil, protože koho mají volit teď ? Komunisty ? Kdyby Czechtek v rámci svoji pravicové rétoriky rozehnala ODS, tak bych to ještě jakž takž pochopil, je to něco, co bych od pravice očekával a důvod, proč ji nechci volit... ale od sociálně demokratické vlády ? Vyrazit s vodními děly na něco, co je v konečném důsledku fakt v podstatě mejdan pracující mládeže ? Vždyť to byla to svým způsobem politická sebevražda ČSSD - že se od toho přinejmenším nedistancovali.

    Každopádně tahle politizace problému mě nepřijde jako dobré řešení. Problém není dlouhodbě ČSSD - problém možná představují lidé, kteří se uvnitř té strany dosatali k moci - ale v podstatě jde především o to, že pokud lidi pod 30 nechodí k volbám, tak politici zvysoka kašlou na to, co si lidi pod 30 myslí. Snad jim dojde, že za deset let těm lidem bude přes 30 - a k volbám chodit začnou...

    Paroubek ve snaze získat pár hlasů zapšklých důchodců spáchal politické harakiri celé sociální demokracie.

    No, ale jak říkám - já bych to nepolitizoval tímhle směrem, jako koho volit nebo ne. Já si myslím, že demokratické mechanismy by takovým excesům jako byly ty vodní děla slzné plyny měly v podstatě zabránit bez ohledu na to, kdo je zrovna u moci - policie musí jaksi sama dodržovat zákony příkladně, pokud chce nadále pokutovat lidi co přechází na červenou - a ne naopak sama vyvolávat obecné ohrožení...


    xChaos 19. září 2005 11:11
    Ale ty volby přeci jen nějaký význam mají... pokud ČSSD ve volbách propadne, tak snad pochopí, že takovéhle totalitně-populistické praktiky ji na popularitě nepřidají, a příště až se dostane k moci, tak si dá větší pozor.


    fikus 19. září 2005 12:06
    rekl bych ze ODS neni zarukou toho, ze si policie nebouchne.


    xChaos 19. září 2005 12:30
    No, to opravdu není. Ale spíš jde o to, že když vládní strana, která se postaví za nepřiměřené chování policie volby projede, tak to bude určitý signál pro to, co můžou v budoucnu očekávat. Oni čekali, že jim to popularitu zvýší, a efekt byl přesně opačný - to je dobrý základ...


    vizor1 () 19. září 2005 16:15
    Asi se poprvé v životě zastanu ODS :-) Ale ani ODS, ani další vlády před Grossem se to CZTK nepletly, Gross byl vloni první, kdo se rozhodl si na CZTK udělat pár bodíků a tím ho zpolitizovat. Žádní politici před ním to neudělali. Nebo jsem něco přehlédl?


    xChaos 19. září 2005 18:10
    Jo, je to tak. Vtip je ale v tom, že Gross přeci jen rozehnal akci na nepronajatém pozemku, a rozehnal ji v úterý. To sice řadě lidí přišlo přehnané - ale přeci jenom, těžko šlo proti takovému zásahu svolávat demonstrace.

    Paroubek ale nechal rozehnat akci na pronajatém pozemku - a mimochodem s odstupem času je jasné, že velice citlivě vybraném co se týče odstínění blízkých obydlí od hluku, a celkově zasazené do prostředí už tak značně znehodnoceného dálničním průtahem - a nechal ji rozehnat v sobotu odpoledne, když přitom sobotní večer představuje tradičně vyvrcholení celého festivalu.

    Tím pochopitelně nasral už úplně všechny - protože pokud je to jeho osobní iniciativa, tak ho budou všichni nenávidět, a pokud není, tak tím prokázal, že není způsobilý vést tuhle zemi, pokud bezprostředně po té akci nepožádal o co nejrychlejší prošetření.


    xChaos 19. září 2005 18:11
    Jinak musím říct, že mě ta politizace celého problému dost štve. Mě se ty akce líbily proto, že byly v pohodě, a byly apolitické...


    vizor1 () 20. září 2005 01:28
    Taky doufám, že zase budu moct na takovou akci přiject ne proto, že musím, protože tady jde o hodně, ale proto, že prostě chci :-)


    nasty 20. září 2005 16:34
    "ale v podstatě jde především o to, že pokud lidi pod 30 nechodí k volbám, tak politici zvysoka kašlou na to, co si lidi pod 30 myslí. Snad jim dojde, že za deset let těm lidem bude přes 30 - a k volbám chodit začnou..."
    " pokud ČSSD ve volbách propadne, tak snad pochopí, že takovéhle totalitně-populistické praktiky ji na popularitě nepřidají, a příště až se dostane k moci, tak si dá větší pozor."

    To docela fandis ceskemu narodu. Zadna volebni vendeta se konat nebude. Podle mych pozorovani ma prumerny volic pamet nejvyse na 6 mesicu zpet, co bylo predtim (ve sfere politicko-spolecenskych udalosti) nevi, neresi, a klidne si necha podsunout nehorazne lzi a podle nich volit.
    Navic jak je vseobecne znamo volebni kampane fungujou a minulost se zda s odstupem casu lepsi, snesitelnejsi, svetlejsi, nebo jak to rict. Takze tech par zavilejsich lidi s pameti, co jim to pujdou spocitat k urne, se vyrazneji neprojevi.


    xChaos 21. září 2005 14:37
    Ok - je to určitý námět pro iniciativu www.policejnistat.cz, co by si měla přichystat na období těsně před volbami 2006. Nějaká celoplošná celorepubliková plakátovací kampaň který by připomínala co ČSSD provedla letos na CZteku by určitě nebyla od věci.


    Roman () 22. září 2005 04:11
    Prostě ať chceme nebo ne, jsme oběma nohama v politice a musíme se k tomu postavit čelem a srovnat se s tím.


    xChaos 28. září 2005 20:32
    Já nevím, já byl v politice v roce 2002. Byl jsem na pražské kandidátce SZ. Tomu opravdu říkám "být v politice"...

    Letos navzdory událostem a tomu, že je poměrně aktivně komentuju a semtam někde zahraju s kapelou :-), tak přeci jen v politice nejsem... a nejsou v ní (naštěstí) ani technaři. Bohužel se stali objektem politiky - ale nikoliv subjektem (naštěstí, tedy...)

  •  
  • Akce, plány, termíny
  • Audio, video, písemno
  • Dojmy a pocity
  • Experience
  • Globální vesnice
  • HowKnow
  • Hrobor a smrtor
  • Kosmír a věda
  • Linux a internet
  • Nesmrtelní chrousti
  • Pí-ár a spam
  • Povídky a fikce
  • Samohyby
  • Slunce, vítr, voda
  • Technologické úlety
  • TečkaCZ
  • U.R.Log
  • Vyšší dívčí
  • Y2K012 bug
  • Zátoka Pirátů
  •  
  • Nejnovější komentáře
  • Nejnovější články
  • Nejčtenější v roce 2010
  • Nejčtenější v roce 2009
  • Nejčtenější v roce 2008
  • Nejčtenější v roce 2007
  • Nejčtenější v roce 2006
  • Nejčtenější v roce 2005
  • Nejčtenější v roce 2004
  • Nejčtenější v roce 2003
  • Nejčtenější v roce 2002
  • Nejdiskutovanější
  • Všechny články
  • Editorial, kontakt
  •  
  • Statistiky TečkyCZ
  • RSS kanál TečkyCZ
  • TečkaCZ na Facebooku
  • TečkaCZ na Twitteru
  • Vstup pro členy
  • . tiskové zprávy a otevřené dopisy přebíráme z nejrůznějších informačních kanálů (i bez výslovného souhlasu autorů)
    licenční práva k použitým obrázkům a grafickým motivům nejsou definována (přebírejte pouze texty bez obrázků)
    texty článků i komentáře bez uvedení copyrightu jsou chráněny GNU Free Documentation License
    můžete se stát fanouškem TečkyCZ na Facebooku nebo sledovat Twitter feed TečkyCZ.
    založeno na Quzo engine, (G)1999-2002 David Čermák, (G)2002-2010 Michael Polák
    seznam aktuálních článků je dostupný i ve formátu RSS (XML).
    webhosting sponzorují Arachne Labs - SPOJE.NET
    [Arachne Labs]