.    

POZOR! Tento článek byl naposledy aktualizován před více než dvěma lety!

Je možné, že následující­ stránka obsahuje odkazy, které dnes již nejsou funkční, nebo že některé informace uvedené v tomto článku se v průběhu času ukázaly jako prokazatelně chybné. Pokud jakoukoliv podobnou závadu zjistíte, tak neváhejte napsat co nejpřesnější popis závady do veřejného komentáře pod článkem: redakce TečkyCZ nové komentáře neustále sleduje, a to i pod těmi nejstaršími články. V celé řadě případů lze chyby snadno opravit - např. se stává, že video na YouTube bylo smazáno a znovu nahráno pod jiným id. V jiných případech někdo zase zakáže embedovaní videa, která přitom existuje ve více kopiích, nebo se z webu ztratí stránka umístěná na negarantovaném freehostingu, zatímco původní autor stránek si mezitím zaregistruje vlastní doménu, atd.

Děkujeme všem, kteří pomáhají opravovat chyby ve starších webových stránkách a udržují tak Internet naživu - redakce TečkyCZ.


Názory na Řecko

xChaos 8. května 2010 [8312 znaků] [Globální vesnice]
[ + ] 2 [4x] [ - ]
Zobrazení 2127 ← RSS 204 Facebook 45 Twitter 29 Google 5
Komentářů 14

ČR ve skutečnosti tiše odeslala svůj díl pomoci Řecku už před volbami - tato pomoc se zde vůbec nestala tématem předvolebních diskuzí, jako třeba na Slovensku. Pokusil jsem se alespoň shromáždit nejrůznější odkazy na problematiku řeckého bankrotu... a přidat vlastní stručný komentář.
Zcela námatkově.. různé pohledy na řeckou krizi... kdo a jak a s kým a proti komu demonstruje, za co, apod. Úvaha: je česká lobby státních zaměstnanců (CŠSD) skutečně tak hloupá, aby se pokusila udržet "solidaritu sama se sebou" (tedy množství a výši platů státních zaměstnanců) bez současného zvýšení daní ? Asi stěží, když vidí, kam to vedlo v Řecku...

  • Co způsobilo řecký krach? Nízké daně, kromě jiného [aktualne.centrum.cz]
    Země s nízkými daněmi se propadají do nezvladatelných deficitů, jak svědčí na západě Řecko, Irsko, Španělsko a Portugalsko, na východě Rumunsko, Litva a Lotyšsko.
  • Sen každého Řeka? Pracovat ve státním sektoru [ekonomika.ihned.cz]
    Život státního zaměstnance v Řecku je záviděníhodný. Jeho plat je v průměru 2,5krát vyšší než zaměstnance v soukromém sektoru. Je mu zajištěna doživotní penze, kterou po jeho smrti přebírá manželka.

  • Řecký parlament schválil razantní škrty, Atény jsou na nohou [www.novinky.cz]
    Norma má umožnit také zavedení většího množství bezpečnostních kamer do ulic nebo zavedení evidence DNA. Pravice by si přála také novelu zákona o univerzitním azylu, který znemožňuje policii vstup na půdu vysokých škol, což průběžně zneužívají anarchistické skupiny k jejich zneužívání jako zázemí.
  • Krátký rozhovor s kamarádem z Řecka [www.antifa.cz]
    Dluhy samozřejmě nenadělali Řekové, ale řecká vláda, která utopila astronomické sumy ve výstavbě a dalších „investicích“, ze kterých neměl užitek nikdo s výjimkou podnikatelských rodinných klanů apod. a zdaleka se nejedná jen o případ Olympijských her. A ty obrovské důchody a platy: na venkově mají lidé platy okolo 600—700 EUR (a ženy mají menší platy než muži) a 30 % důchodců žije pod hranicí chudoby.
    ...
    Mezi zaměstnanci univerzit jsou lidé, kteří nezapomínají na své radikální mládí, za druhé lidí mají ještě v paměti masakr, který za pomocí tanků rozpoutala v sedmdesátých letech vojenská fašistická diktatura na Polytechnická univerzitě v Athénách.
  • Příliš pozdě na pomoc [www.finmag.cz]
    Řecké sdělovací prostředky navíc lžou o podstatě krize – prý jde o mezinárodní spiknutí. Jestliže pak řecký odborář manifestuje s transparentem „IMF – USA Go Home!“, Mezinárodní měnový fond, Spojené státy i Evropská unie by se skutečně měly zařídit podle této rady: jít domů i se svými půjčkami a nechat Řeky, ať si sní, co si nadrobili. To znamená platební neschopnost státu, bankovní krizi, hospodářskou krizi, nezaměstnanost v desítkách procent, pád většiny příjmů na úroveň existenčního minima a tak dále. Samozřejmě odchod z eurozóny.
  • Zaměstnanec vyhořelé banky vypovídá [www.csaf.cz]
    „Cítím povinnost vůči mým spolupracovníkům, kteří dnes tak nespravedlivě zahynuli, vypovědět a popsat objektivní pravdu o celé záležitosti. Posílám tuto zprávu všem médiím - každý, kdo má svědomí, by jí měl zveřejnit, zbytek může klidně pokračovat v hraní hry podle pravidel, která určuje vláda.

    Protipožární inspekce nikdy nevydala ŽÁDNÉ platné povolení pro tuto budovu. Povolení bylo získáno jen díky korupci, tak jak je tomu v byznysu v Řecku obecně zvykem.

    Tato budova neměla ŽÁDNÉ protipožární bezpečnostní mechanizmy, ani plánované, ani reálně nainstalované. Neměla žádný stropní kropící systém, únikové východy nebo požární hadice. Bylo zde pouze pár přenosných hasičských přístrojů, které byli samozřejmě k ničemu při zvládání rozsáhlého požáru v budově s tak velice zastaralými bezpečnostními opatřeními.

    ŽÁDNÁ pobočka banky Marfin nikdy neprováděla ŽÁDNÁ protipožární cvičení, dokonce ani v používání těch několika hasicích přístrojů. Management dokonce použil vysoké náklady na takovéto cvičení jako záminku a nezařídil dokonce ani ta nejzákladnější opatření na ochranu svých zaměstnanců.

    Nikdy neproběhlo byť jedno evakuační cvičení, v žádné budově, ani zde, nebyli ŽÁDNÉ přednášky hasičů, kteří by zaměstnance poučili, jak se mají v takovýchto situacích chovat. Jediná cvičení, která proběhla v bance Marfin, se týkala scénářů teroristických útoků a ta vysloveně počítala pouze s evakuací vysoce postavených zaměstnanců banky.

  • Přežije Řek Zorba „mezinárodní spiknutí“? [www.finmag.cz]
    Hledat souvislost mezi teroristickým útokem na USA z 11. září 2001 a současnou situací v Řecku je na první pohled přitažené za vlasy. Leda, že bychom Řeky považovali za finanční teroristy, kteří si za rukojmí vzali celý svět, nebo alespoň Evropu. Jistá paralela tu ale je. Teroristické útoky i nezodpovědná politika vlád vytvářejí nejistotu, za kterou trhy danou zemi obvykle (v prvém případě neprávem) tvrdě trestají.
  • Solidaritu s bojem pracujících v Řecku! [www.csaf.cz]
    Pokud jde o skutečnou ochranu, spojily finanční instituce a EU své úsilí, aby dovlekly Řecko k vynucené demontáži veřejných služeb prostřednictvím úsporného plánu, který je obdobou „plánů strukturálních úprav“ Mezinárodního měnového fondu: propouštění státních zaměstnanců, zmrazení mezd, privatizace a zvýšení DPH. Dnes požaduje EU, aby byl důchodový věk posunut na 67 let, nejen v Řecku, ale také v dalších zemích, a také hrozí odstranění systému sociální pomoci. Touto cestou se otevírají nové trhy pro investory, při současném zajišťování prostředků bohatých investorů a na úkor základnách zájmů pracující třídy. To je Evropa vládnoucí třídy, ta, které se musíme všichni společnými silami bránit.

  • Existuje zde nějaká možnost dialogu ? Ať se podíváte kam chcete, všude vidíte lidi nemilosrdně se dožadují svých práv: právo na důchod, právo na protipožární opatření v bankách, právo na vlastnictví a zisk, právo na bezpečnou spekulaci, právo na stabilní euro, právo na práci, právo na 15. a 16. plat, právo udržet se u moci, i když země, kterou vedou, pod mým vedením zbankrotovala....

    Strašně rád bych se na situaci v Řecku podíval z jakéhokoliv úhlu pohledu, který nebude zatížený nějakou tržní, protitržní, levicovou, pravicovou, mainstreamovou, revoluční nebo jinou doktrínou - ale ať se snažím jak chci, tak žádný takový úhel nenalézám. Jestli se mi zeptáte, jestli chci uhořet v bance - tak to tedy opravdu nechci. Žádným úředníkem soukromým ani státním nejsem a ani neplánuju být - ale současně si ani nedovedu představit, že bych se zapojil do nějakého rozzuřeného davu, který jde danou banku vypálit. Tím pádem se ovšem neidentifikuji ani s jedním ze dvou hlavních pólů, které se snaží dnešní situaci v Řecku nějak interpretovat.

    Jakékoliv "revoluční násilí" samozřejmě akorát poskytne záminku těm, kdo by chtěli situaci rázně vyřešit tím, že přijedou na tancích a nastolí pořádek (což se zrovna v tom Řecku už ve 20. století jednou stalo, zřejmě). Ovšem právě k tomuto podobné krize nejspíše směřují: revoltující zaměstnanci budou místo ze státních úřadů vyhnáni (obrazně řečeno) do zbrojovek, kde budou 8 hodin denně makat, šetřit si na důchod... a HDP poroste a všichni budou spokojení. Je ale tohle opravdu to řešení, po kterém všichni voláme ?

    Jako řešení dnešní situace nevidím žádná stávková hnutí (pokud by stávkoval někdo, kdo pracuje jako úředník za státní peníze, tak by to ovšem nakonec mohlo ekonomice spíše prospět :-), ale spíše se snažím studovat myslitele, jako je na př. Douglas Ruskoff [en.wikipedia.org], který v poslední době obhajuje např. místní měny, které může emitovat někdo jiný, než stát - a které vznikají na základě dobrovolného konsensu, nikoliv represe.


    Sloupcová sazba: pokud je okno prohlížeče dostatečně velké (na monitoru s dostatečným rozlišením), zobrazí se článek ve více sloupcích (w3.org). Testováno v browserech Firefox, Opera a Chrome. Není implementováno v Internet Exploreru. Tato feature může způsobovat problémy ve starších verzích prohlížečů s jádrem Webkit (Google Chrome, Safari, Konqueror). Pokud nevidíte článek celý, zkuste zmenšit okno prohlížeče nebo použít verzi pro tisk. [zpět na začátek sloupcové sazby]
    Pokud se vám článek líbil, zkuste autora podpořit [zobrazit možnosti]
    Sdílet v síti [Identi.ca - musíte být předem přihlášeni] [Twitter] [Facebook] [Jagg.cz]
    Formátovat pro tisk [bez komentářů] [s komentáři]
    Krátká forma URL (adresy) [http://teckacz.cz/988]
    Všechny články [od autora xChaos] [v rubrice Globální vesnice] [nejnovější]

    Hodnocení článku čtenáři [ + ] 2 [4x] [ - ]
    Tip: Pro moderaci článků (kladné nebo záporné hodnocení) je nutné použít browser, který podporuje javascript a cookies.
    Komentáře čtenářů [napsat vlastní]
    Skrýt hodnocené nebo méně


    [] fikus (anonym) 8. května 2010 ← komentářů 583 ☯☯ 78 [166x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12272] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    jestli tohle vsecko nejsou projevy upadkove spolecnosti, ktera uz se neveze na vlne ekonomickeho rustu.

    [] fikus (anonym) 10. května 2010 ← komentářů 583 ☯☯ 78 [166x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12276] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    <advocatus diaboli>

    mozna by ekonomice pomohlo shodit na recko par atomovych
    bomb.....prezivsi by se zapojili do znovuobnovy zeme a hned
    by meli co na praci.

    </advocatus diaboli>

    [] fikus (anonym) 10. května 2010 ← komentářů 583 ☯☯ 78 [166x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12277] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    jaky nejsilenejsi napad vas napadne co udelat s reckym problemem?!

    [] Tomas (anonym) 12. května 2010 ← komentářů 16 1 [1x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12282] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    Soucasny anarchismus podle me naprosto fatalne kulha na levou nohu - s tou svoji podporou pro nesmyslny socialismus a ruzne statni socialni programy atp. Stat je jen ochranka kapitalistu placena z penez vsech, a jakakoliv podpora statni moci nakonec vzdy... [celkem 1321 znaků] [zobrazit]

    [] Tomas (anonym) 12. května 2010 ← komentářů 16 1 [1x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12283] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    Pokud chteji anarchiste kolektivistickou ekonomiku, meli by se snazit vytvorit rovnou komunismus, alespon interne v ramci nejake sve ekonomicko-spolecenske organizace, ktera pak muze konkurovat jinym ekonomickym formacim na trhu.

    Socialismus - ie. pseudo-kolektivni vlastnictvi vyrobnich prostredku "prostrednictvim" statu je naprosty nesmysl a podvod - jde jen o statni kapitalismus, kde stat funguje jako jedna velka monopolisticka korporace, kde veskera moc je totalne soustredena nahore. Presne to chteji bolsevici.

    Problem ale je, ze vetsina dnesnich anarchistu jsou ve skutecnosti typicti prislusnici burzoazie a nemaji na zadne alternative zajem - ceka je dedictvi a podpora od rodicu atd.

    [] Tomas (anonym) 12. května 2010 ← komentářů 16 1 [1x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12284] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    V podstate je to asi tak, ze dnes uz temer kazdy, kdo ma trochu inteligence, ma nejakou formu kapitalu - osobni moci - i kdyby to mely byt jen male drobky. A o ty se nechce s nikym jinym delit a ma neustale strach, ze o ne prijde. A musi je investovat - tzn. musi byt nekdo, koho s pomoci nich bude vykoristovat, i kdyby to meli byt jen Cinani na druhy strane planety. To je dusledek konzumu a pokroku a pricina toho celeho rozvratu - cela spolecnost je prolezla hierarchickou moci kapitalu a vse je deformovane, volny samoorganizujici se trh uz neexistuje, vsude jsou sami zamestnanci/otroci, kteri se navzajem nenavici a zavidi si atd atd - hnus. Tezko se to bude resit, podle me to reseni spis nema a cele to povede jenom k rozkladu, ekonomickemu, ekologickemu i spolecenskemu. Hierarchie je naprostym nepritelem svobodnych vztahu a sebeorganizace celeho toho naseho svetosystemu, ktery se pak uz nemuze prirozene vyvijet a rust a jenom hnije.

    [] Tomas (anonym) 12. května 2010 ← komentářů 16 1 [1x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12285] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    Je to videt i na alternativnich festivalech a tak - vetsina lidi tam ma vymyty mozek nebo o tehle vecech vubec nepremysli, ale i tech nekolik jedincu, se kterymi se o ekonomicke moci lze bavit, ma problem vubec mezi sebou nejak navazat produktivni kontakty a spolupraci. To odcizeni zpusobene nejakou formou osobniho kapitalu (vzdelani, majetku, bohate rodiny atd.) je proste prilis silne a zmari jakoukoliv spolupraci nezalozenou na vykoristovani, ie. na realizaci zisku. Ale skutecna krize je prave prilezitosti tyhle rozdily preklenout, protoze jakmile lide klesnou na dno, objevi se mezi schopnost spolupracovat - to je ta nadeje schovana v krizi. Clovek musi prijit o teple mistecko se zajistenym prijmem, o teplo salajici z radiatoru atd, aby v sobe nasel energii prekonat strach z toho neznamyho v druhym cloveku a zacit skutecne spolupracovat.

    [] Tomas (anonym) 12. května 2010 ← komentářů 16 1 [1x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12286] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    A jeste k tematu - samozrejme zadne penize nepujcovat !! Vse zase jen rozkradou "socialiste" a jejich kapitalisticti mafiansti bossove, kterym ve skutecnosti slouzi, plus fizlove a armada.

    Je treba zajistit maximalne volny trh v ramci moznosti danych tou soucasnou koncentraci kapitalu, a snazit se tu koncetraci zespoda rozkladat. Plus samozrejme zadne pujcovani si penez a podobne nesmysly, skromnost plus pracovitost, a snazit se maximalne, aby vysledky te prace nekradl kapital - ie. melouchy, kradeni majektu kapitalistu atd, zakladani malych firmicek atd, proste obnovit sitovou ekonomiku malych firem a stredni tridu.

    [] Tomas (anonym) 12. května 2010 ← komentářů 16 1 [1x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12287] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    A je asi snad jasny, ze jakykoliv hazeni zapalnych lahvi do bank a rozbijeni McDonaldu atp. je vzdy zcela iracionalni - nemuze prinest zadny vysledek co se rozlozeni moci ve spolecnosti tyce - vysledkem je jenom bordel a to, ze si par jedincu nejak vybije primitivni nasilnicke pudy. Smysl mozna ma banku vykrast a kapital nejak efektivne pouzit, a nasili se taky nekdy asi da racionalne pouzit - ale nasili na demonstracich neni podle me racionalni nikdy - vzdy pri nem zvitezi statni slozky,a i kdyby ne, tak se nic nezmeni - protoze skutecna moc lezi ve svobodne ekonomicke aktivite. Viz treba uspech vsech ruznych vyrobcu drog a mafianu a vlastne i ruznych podnikatelu atp - tihle lide bojuji proti moci mnohem efektivneji, se skutecnym vysledkem.

    [] fikus (anonym) 13. května 2010 ← komentářů 583 ☯☯ 78 [166x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12288] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    to co popisuje tomas, ze by to mohlo fungovat jako paralelni ekonomika o tom jsem cetl, ze nekde funguje na lokalni urovni
    a nektere vesnice/oblasti v usa, francii maji lokalni menu.

    [] xChaos 13. května 2010 ← komentářů 5522 -1 [3051x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12289] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    Tomas: s tvým závěry souhlasím - ale s východisky a použitou rétorikou příliš ne.

    Už jsem si myslel, že "kapitál" je jen velká koncentrace a akumulace moc.. teď je to zase i jakýkoliv malý kousek moci... proč myslíš, že zapojení se do systému dělby práce a směny je vždycky podmíněno "vykořisťováním", někoho ? co takhle ekonomická teorie komparitivní výhody, apod. ?

    [] Tomáš_Mráz 15. května 2010 ← komentářů 304 64 [240x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12297] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    Tomasi, přinejmenším z 90% s tebou musím souhlasit a právě zejména v tom v čem s tebou xChaos nesouhlasí. Kapitál skutečně není jen "velká" koncentrace a akumulace moci. Kapitál je jakýkoliv objem prostředků, který mi umožňuje nebýt vykořisťován. Velice... [celkem 1163 znaků] [zobrazit]

    [] xChaos 18. května 2010 ← komentářů 5522 -1 [3051x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12303] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    Tomáš Mráz: myslím, že jsou fyzickou prací jsi úplně mimo. lidé chodí do posiloven trápit svá těla, sportovat.... a naopak, existuje duševní práce, kterou téměř nikdo není ochoten dělat dobrovolně (já bych věděl o pár příkladech ;-)

    princip je jednoduchý: práce se dělí na tu, kterou se nikomu dělat nechce (ať už fyzickou a nebo duševní) - a součástí toho, že se to někomu dělat nechce, je třeba i to, že někdo jiný to po nás chce ! - a na práci, která člověka baví a dělá ji z nadšení. toto je základní dělící čára, kterou je třeba udělat... to, zda to dělám dobrovolně nebo na něčí pokyn.

    jestli je fyzická nebo duševní, to je samozřejmě vedlejší.

    a smyslem civilizace je podle mě minimalizovat množství práce, kterou lidé musí dělat na pokyn někoho jiného - a maximalizovat množství volného času, kdy lidé nemusí demonstrovat svojí sociální roli tím, že poslouchají něčí pokynu.

    [] Tomáš_Mráz 18. května 2010 ← komentářů 304 64 [240x]
    [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
    → [/-/12305] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
    Nezlob se, ale mimo nejsem. Valná většina oddělené - tj. čistě fyzické - práce je taková, že ji nikdo dělat nechce. Na tom trvám. Ale naopak nikde netvrdím, že neexistuje téměř výhradně duševní práce, která se nevyznačuje tím samým, tj. že ji nikdo dělat nechce. Máš samozřejmě pravdu, že taková duševní práce existuje, ovšem objevuje se ve větší míře až v nyní (minulé století...). Nicméně je nanejvýš pravděpodobné, že i takovou duševní práci lze substituovat duševní prací, kterou dělat lidé chtějí. Samozřejmě tedy je označení tohoto děje jako dělba fyzické a duševní práce silně zjednodušující, nicméně se nejedná o zjednodušení, které by fatálně měnilo důsledky, které z tohoto děje plynou.

    Přečti si tenhle komentář jak to s tou fyzickou a duševní prací je:
    http://tribun.bloguje.cz/752694-tip-jak-se-snadno-a-rychle-zbavit-zavislosti-na-internetu.php#cmt_164

    Případně ještě polopatičtěji zde:
    http://tribun.bloguje.cz/776756-proc-jsou-poplatky-v-lekarnach-naprosta-zhovadilost.phphttp:/tribun.bloguje.cz/733778-modrym-slipkam-spadl-hrebinek.php#cmt_204

    "smyslem civilizace je podle mě minimalizovat množství práce, kterou lidé musí dělat na pokyn někoho jiného" - víceméně souhlasím, dokonce bych nahradil minimalizaci úplným odstraněním, nicméně zcela přesné to přesto není. Myslíš, že člen indiánského kmene "poslouchal" pokyny svého náčelníka z donucení, nebo spíš z jiného důvodu?
     

    Počet zobrazených komentářů: 14 [celkový čas potřebný k prohledání databáze a vytvoření stránky: 1.03 sekund]

    Pozor, vložením komentáře souhlasíte s pravidly hry TečkyCZ! [zobrazit pravidla] →
    Ochrana proti spambotům - tři-krát-tři je ... ? (napište číslicí - nemělo by byt potřeba při zapnutém JavaScriptu)
    Sociální síť (přihlaste se předem, 1. řádek<=96 znaků=status, zbytek=odkaz)
    Offtopic resolver (týká se odpověď původního tématu, nebo patří jinam?)
    Přezdívka (povinně) - nepoužívejte speciální znaky, mezery=podtržítka
    E-mail (volitelně) - nebude zobrazen, zobrazí se ikonka z [www.gravatar.com]

    Nelze použít HTML [zobrazit mikrosyntax] →

    Nápověda: ve vlastním zájmu uvádějte u komentářů pouze funkční a dostupnou e-mailovou adresu. Přezdívku, která je jednou spojená s konkrétní e-mailovou adresou, už nyní nelze bez zásahu administrátora serveru spojit s jinou adresou. Uvedením neplatné e-mailové adresy si v budoucnu znemožníte upload ikonky i možnost použít některé další chystané neanonymní funkce vázané na uvedení platné e-mailové adresy.


    TečkaCZ [Nejnovější články] [Nejnovější komentáře] [Zeď vzkazů] [Zeď odkazů] [Začátek článku]

        TečkaCZ
    •  
    • Komentáře →
    • Nástěnky →
    • Debaty →
    • Články →
    • Ročníky →
    • Rubriky →
    • RSS kanály →
    • Vzhled →
    • Ostatní →
    •  
    [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
    •  
    .

    [Arachne Labs]

    [SPOJE.NET]

    [Právě dnes | Tech | Ostatní]

    Yacy P2P web search jabber.arachne.cz
    tiskové zprávy a otevřené dopisy přebíráme z nejrůznějších informačních kanálů (i bez výslovného souhlasu autorů)
    licenční práva k použitým obrázkům a grafickým motivům nejsou definována (přebírejte pouze texty bez obrázků)
    texty článků i komentáře bez uvedení copyrightu jsou chráněny GNU Free Documentation License
    založeno na Quzo engine, (G)1999-2002 David Čermák, (G)2002-2012 Michael Polák
    Quzo engine vyvíjejí Arachne Labs, webhosting sponzorují SPOJE.NET
    seznam aktuálních článků je dostupný i ve formátu RSS (XML)
    můžete také sledovat Twitter feed TečkyCZ.
    test XHTML a CSS2 validity