| |
 |
|
 |
|
POZOR! Tento článek byl naposledy aktualizován před více než dvěma lety!
Je možné, že následující stránka obsahuje odkazy, které dnes již nejsou funkční,
nebo že některé informace uvedené v tomto článku se v průběhu času ukázaly jako
prokazatelně chybné. Pokud jakoukoliv podobnou závadu zjistíte, tak neváhejte
napsat co nejpřesnější popis závady do veřejného komentáře pod článkem: redakce
TečkyCZ nové komentáře neustále sleduje, a to i pod těmi nejstaršími články.
V celé řadě případů lze chyby snadno opravit - např. se stává,
že video na YouTube bylo smazáno a znovu nahráno pod jiným id. V jiných případech
někdo zase zakáže embedovaní videa, která přitom existuje ve více kopiích, nebo se
z webu ztratí stránka umístěná na negarantovaném freehostingu, zatímco původní autor stránek
si mezitím zaregistruje vlastní doménu, atd.
Děkujeme všem, kteří pomáhají opravovat chyby ve starších webových stránkách a
udržují tak Internet naživu - redakce TečkyCZ.
Ne základnám, ne vojenské služběxChaos 29. května 2007 [713 znaků] [Globální vesnice]
★★★ [ + ] 3 [3x] [ - ] Zobrazení 7109 ← RSS 14 Facebook 6 Twitter 9 Google 4 Komentářů 37
Zatímco dvě třetiny obyvatelstva stále statečně setrvávají na svém tvrdohlavě negativním názoru na umístění amerického radaru v Brdech, tak kuriózní hrozby znovuzavedení vojenské služby si povšimli dokonce i v cizině... #politics #peace #ideology #czechrepublic
Současná válka vlády s převládajícím názorem veřejného mínění je pozoruhodná, a svým způsobem vypovídá o ledasčems více, než třeba volby. Posledním skutečně rafinovaným tahem je hrozba znovuzavedení vojenské služby, pokud budou občané nadále s umístěním radaru nesouhlasit. Pohne tahle pohrůžka vytrvalým ne, které stále zaznívá z průzkumů veřejného mínění ? Každopádně si ji povšimli i v cizině [www.spacewar.com].
Zajímavé je i to, že s radarem je na vládním levelu ochotna souhlasit Strana Zelených - i když členská základna je vesměs bouřlivě proti. Inu, politické obchody, zřejmě...
Sloupcová sazba: pokud je okno prohlížeče dostatečně velké (na monitoru s dostatečným rozlišením),
zobrazí se článek ve více sloupcích (w3.org).
Testováno v browserech Firefox, Opera
a Chrome. Není implementováno v Internet Exploreru.
Tato feature může způsobovat problémy ve starších verzích prohlížečů s jádrem Webkit (Google Chrome, Safari, Konqueror).
Pokud nevidíte článek celý, zkuste zmenšit okno prohlížeče nebo použít verzi pro tisk.
[zpět na začátek sloupcové sazby] Pokud se vám článek líbil, zkuste autora podpořit [zobrazit možnosti] →- moderujte článek kladně (v záhlaví nebo níže) nebo odstraňujte negativní přívlastky, se kterými nesouhlasíte
- moderujte relevantní komentáře kladně (stanou se nedílnou součástí článku) a nesmyslné naopak záporně
- napište pod článek sami pozitivní či přínosný komentář (pokud vím, tak většina autorů na webu má ráda komentáře)
- uvažujte TečkaCZ-kovitě a používejte mikrosyntaxi v komentářích (používejte hashtagy, vkládejte odkazy nebo obrázky...)
- uploadněte si ikonku ke své přezdívce, pod kterou komentujete články [www.gravatar.com] :-)
- staňte se registrovaným komentátorem a moderátorem [COMMING SOON]
- sdílejte tento článek v sociálních sítích a na diskuzních fórech (některé předem připravené možnosti viz níže)
- followujte (sledujte, spřátelte si...) TečkuCZ v sítích [Identi.ca] [Twitter] [Google+] nebo odebírejte [RSS kanál]
- zašlete Bitcoin dar dle vlastního uvážení (např. 0.01-0.1 BTC) na účet [19rriLx8vR19wGefPaMhakqnCYNYwjLvxq] :-)
- zašlete peněžní dar dle vlastního uvážení (např. 1-10 CZK, VS=číslo článku) na transparentní účet [2900242944/2010]
Sdílet v síti [Identi.ca - musíte být předem přihlášeni] [Twitter] [Facebook]
[Jagg.cz] Formátovat pro tisk [bez komentářů]
[s komentáři]
Krátká forma URL (adresy) [http://teckacz.cz/564]
Všechny články [od autora xChaos]
[v rubrice Globální vesnice] [nejnovější]
Hodnocení článku čtenáři [ + ] 3 [3x] [ - ] Tip: Pro moderaci ÄlĂĄnkĹŻ (kladnĂŠ nebo zĂĄpornĂŠ hodnocenĂ) je nutnĂŠ pouĹžĂt browser, kterĂ˝ podporuje javascript a cookies.
Komentáře čtenářů [napsat vlastní]
fikus (anonym) 29. května 2007 ← komentářů 583 ☯☯ 78 [166x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10659] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
kdyz nebude radar, zacne znova povinna vojenska sluzba.
bazanti budou stat na kopci, cumakovat na obzor jestli
se neblizi smerem od iranu atomovka :-)
emh (anonym) 29. května 2007 ← komentářů 427 ☯ -29 [47x] ★ [ + ] -1 [1x] [ - ] → [/-/10660] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Amici by mohli pouzit radar jako podporu pro utok, takze je nutny rict jasne, ze Evropu znicime behem 15 minut. Jinak receno: USA nesmi udelat zadny krok pro zlepseni obrany, protoze jinak znicime Evropu. A porad se najdou pitomci, kteri volaji 'ne zakladnam'.
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/izvestija--v-pripade-utoku-na-rusko-zasahnou-radar-v-cr-jaderne-strely_115952_3if3r.html
fikus (anonym) 29. května 2007 ← komentářů 583 ☯☯ 78 [166x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10661] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
mi je celkem jedno jestli tu radar bude nebo ne, dulezite je
pro me to obecne referendum.
jakmile kdokoliv zacne strilet jadernymi tak to uz jde zemekoule
do haje, to pak zacnou palit jadernymi usa, rusko a vsichni
dokola, to uz pak muze byt lidstvu jedno.
xChaos 29. května 2007 ← komentářů 5520 ☯ 0 [3050x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10662] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Referendum mě přijde jako docela dobrý nápad. Je pravda, že striktně historicky vzato je USA jediná velmoc, která nás nikdy neobsadila nebo alespoň nezradila - ale jestli to je dostatečný důvod pro to abychom ze sebe dělali terč pro případné experimenty s nejrůznějšími doktrínami omezené jaderné války, to teda nevím...
Celkově mám pocit, že USA tak trochu čekají na svůj vlastní rok 1989 ... samozřejmě se bude týkat trochu jiných věcí, než o jaké šlo v případě rozpadu komunistického bloku, ale podle mě k tomu může dojít.
fikus (anonym) 29. května 2007 ← komentářů 583 ☯☯ 78 [166x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10663] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Ja bych rekl, ze na rok "1989" ceka cela zemekoule :-)
Tomáš_Mráz 31. května 2007 ← komentářů 304 ☯ 64 [240x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10668] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Ty jsi ale ... emh! Co nechápeš na tvrzení, že jelikož se Rusko cítí být radarem a antiraketami ohroženo v případě Amerického útoku, musí být připraveno tento systém zničit v případě Amerického útoku na Rusko v nejkratší možné době? Oni přece netvrdí, že ten systém zničí preventivně. Doktrína preventivních "obranných" válek není ruská, to je čistě americký vynález poslední doby. Být prezidentem Ruska udělám totéž. Ale ne, oni přece musí jako ovce čekat, nijak nereagovat, až je US obežene systémem pro odražení odvetného úderu a pak ve vhodné chvíli proti Rusku pod nějakou záminkou zaútočí.
emh (anonym) 31. května 2007 ← komentářů 427 ☯ -29 [47x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10670] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Tom Mraz: A jake tedy mame moznosti? Odmitnout radar, jiste. Ale pokud je situace takova, ze USA skutecne planujou preventivni uder, jak tvrdi Rusko, tak by bylo dobry vystoupit z NATO a stat se neutralnim statem nebo se mozna pridat na Ruskou stranu... Co navrhujes?
xChaos 31. května 2007 ← komentářů 5520 ☯ 0 [3050x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10674] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Viděl bych to tak, že NATO jakožto obranná aliance preventivní úder jako celek v podstatě provést nemůže, USA ho ovšem mezi svými strategiemi zřejmě zahrnutý mají (?), ovšem není jasné, jestli by pak USA mohly počítat s podporou ostatních států NATO. Proto také asi potřebují věci jako čistě americký protiraketový systém mimo rámec NATO... stejně tak třeba válka v Iráku jde dost mimo rámec NATO (protože USA těžko můžou tvrdit, že byly v Iráku napadeny a žádat po všech spojencích v NATO pomoc...)
fikus (anonym) 31. května 2007 ← komentářů 583 ☯☯ 78 [166x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10678] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
ja jsem proti jakemukoliv preventivnimu uderu, trebas i teoreticky
opravnenemu, protoze i preventivni uder je agrese a nemyslim si,
ze dobry clovek (spolecenstvi, stat) ma zacinat s agresi!
ani v pripade hitlera bych nebyl pro preventivni utok.
ale jakmile uz mne nekdo napadne, tak to uz je z jeho strany agrese
a mam pravo se branit vsemi prostredky.
takze jsem zasadne a pevne proti preventivni valce (irak), ale obrana
je podle mne v poradku (afghanistanska valka proti talibanu).
taky jsme presvedcen, ze palestinci jsou agresori a izrael se uz jenom
brani. verim tomu, ze kdyby se palestinci chteli dohodnout, tak by
izrael nedelal trable a byl by pro mir.
Tomáš_Mráz 1. června 2007 ← komentářů 304 ☯ 64 [240x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10682] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Jinak ten clanek z Izvestiji cely je zde: http://www.blisty.cz/2007/6/1/art34533.html
Tomáš_Mráz 1. června 2007 ← komentářů 304 ☯ 64 [240x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10683] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
A ještě doporučuji přečíst si tento článek s velice střízlivým pohledem na věc, nikoliv od "zaslepeného odpůrce radaru".
http://www.blisty.cz/2007/6/1/art34565.html
Rostej (anonym) 1. června 2007 ← komentářů 18 ☯ 0 [2x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10684] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
vypisovat referenda na to od ceho je tu vlada je trosku blbost. jak muzou nevzdelani, polovzdelani, burani a podobna verbez, ktere je v tomto state naprosta vetsina, rozhodovat o vecech, o kterejch vi jen ze zprav na nove a z blesku?
a ad zakladny - ano radaru ale jeste radeji raketam - HLAVNE KDYZ TO NASERE RUSAKY A KOMANCE :)
xChaos 2. června 2007 ← komentářů 5520 ☯ 0 [3050x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10686] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Velmi pěkný rozbor situace - jak se dnešní stoupenci radaru mezi občany a odpovědnými politiky budou tvářit, jestli jednou USA díky své protiraketové obraně umístěné u nás a v Polsku proti nějaké zemi povedou preventivní jaderný úder ? Opravdu je tak jisté, že za další pár let v USA prezidentem nestane někdo ještě "bushovatější" - tzn. někdo už naprosto nepříčetný, kdo bude těžit z toho, co se dnes plánuje a buduje ?
http://neviditelnypes.lidovky.cz/p_politika.asp?c=A070530_105257_p_politika_wag
xChaos 2. června 2007 ← komentářů 5520 ☯ 0 [3050x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10687] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
A ještě pro Rostěje - nevím, jestli myslíš, že odpůrci radaru uvažují tak, že chtějí řešení, které "co nejvíc nasere USA", tak fakt nevím. Pro mě je trochu problém zastávat k něčemu stejné stanovisko jako KSČM - ale jsem v tomhle na jedné lodi s třemi čtvrtinami populace, které přitom KSČM rozhodně ve volbách nevolí...
sinxing 2. června 2007 ← komentářů 13 ☯ -4 [4x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10688] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet Rosteji , naprosty souhlas. ... [celkem 1665 znaků] [zobrazit]
Rosteji , naprosty souhlas.
Zbabeli cechacci zase ustupuji, kdyz rekne rusko bububu.
Vubec, celkove se mi zda ze cesi a dalsi slovanske narody jsou line, nic nedokazaly a jen parazituji v evrope, kde v opodstate nemaji co delat. Cesi a rusove maji v genech zakodovany komunismus a z nej plynouci levicacke a zabbele chovani. havel to reklo jasne, ze cesi jsou takovi prismradli (smrduit) malomestaci, kteri nikdy nebojovali za svoji svobodu a nechali si libit komunismus, hlavne rok 68, kdy lide vubec neprotestovali. Cesi ani neportestovali vuci nacistum. Fakt by me zajimalo, kde jste vy cechaci slovansti byli v roce 68 a ted remcate o tom, ze nechdete radar. Amerika vam pomohla a osvobodila od komunisticke diktatury. Amerika vas dnes chani pred naporem islamistu a jine podobne verbze z vychodu. Radar je urcen k ochrane CR pred zlocineckym Iranem a KLDR. Nechapu co nam furt ti rusaci furt vyhrozuji. Oni by byli nejradeji zase zautocili na nas a zavedli by tady njaky ten socialismus. V podstate je to dalsi duvod pro radar, protoze rusko patri mezi neduveryhodne a v podstate take darebacke staty nerespektujici demokracii a svobodu a lidska prava.
Vetsina lidi v okoli brd odmita radar v mistnich referendech. Je to velice hezka ukazka, ze ten buranov je furt jeste dost komunisticky. Sami stari duchoci a tlusti hnusni neschopni lide se vyjaduji k takove otazce. Takovi lie by nemeli mit ani volebni pravo, protoze jdou primo proti nasim hodnotam. No, co cekat od vesnickych buranu, kteri nevoli ODS.
Podpora radaru je uznamim platnosti spojenectvi s USA, ktere je jdinym garantem demokracie po celem svete. USA prinai svobodu a radar take.
emh (anonym) 4. června 2007 ← komentářů 427 ☯ -29 [47x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10690] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
xChaos: pokud mame mit strach z toho, ze prijde nekdo bushovatejsi, tak pak nema smysl jakkoli verit demokracii, ne?
xChaos 4. června 2007 ← komentářů 5520 ☯ 0 [3050x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10692] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Hmm, tak nám tady úroveň debaty pěkně klesá... no, sinxing by sebral volební právo "tlustým neschopným" a "starým důchodcům" - no, jen by mě zajímalo, jaký mladý schopný krasavec to asi je...
Je třeba zdůraznit, že radar není určen k ochraně ČR - naopak by byl prvním cílem jakéhokoliv preventivního úderu, a lokalitu radaru antirakety umísěné v Polsku pochopitelně schopné chránit nebudou (kdyby ano, tak si radar a antirakety postaví USA u sebe doma a na zbytek světa se vykašlou...). Určitě nejde ani o útok ze strany KLDR - ten by směřoval asi na Japonsko, nebo pokud USA, tak asi stěží poletí přes naše území - to není moc balistická dráha. Jde možný balistický útok ze strany Iránu, nejspíš na USA - ale tahle možnost taky dává USA možnost preventivního jaderného úderu, že...
sub-lunar, politiker (anonym) 4. června 2007 ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10693] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
otazka radaru prohlubuje rozpory mezi zapadni evropou, postkomunistickou evropou a ruskem. neco, co se americanum velice hodi. V pripade eurazijske kooperace by totiz vznikla takova prumyslova a vojenska velmoc, ktera by tezce ohrozovala momentalni americkou pozici.
xchaos: ad demokracie: demokracie bohuzel nefunguje, pokud maji vsichni lidi volebni pravo. Tomu se potom rika zastupitelska demokracie a neni to nic nez eufemismus pro oligarchii stranickych sekretariatu. Demokracie za antiky fungovala tak dobre mimojine proto, ze volebni pravo meli jen ti, kteri aspon trochu tusili co to znamena "pro dobro statu" a taky to od vladce chteli. Jo a pokud jim to vladce nedodal, tak meli pravo se proti nemu domluvit a (nechat) ho odpravit (tzv. politicka zodpovednost) - neco co v momentalnim rezimu citelne chybi.
xChaos 6. června 2007 ← komentářů 5520 ☯ 0 [3050x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10694] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Ještě k tomu radaru: někde jsem dnes četl, že Irán bude mít rakety s doletem 4000 km až v roce 2015, o mezikontinentálních (schopných ohrozit přímo USA) se pak neříká vůbec nic. Takže je vlastně docela sporné, proti komu jsou ty antirakety skutečně určeny... proti KLDR asi těžko...
emh (anonym) 6. června 2007 ← komentářů 427 ☯ -29 [47x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10695] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Vida, ja cetl neco podobnyho, ale naopak: http://www.letectvi.cz/letectvi/Article63038.html
sinxing 7. června 2007 ← komentářů 13 ☯ -4 [4x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10697] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
to emh
Ano, iran je schopen znicit svym jadernym kosmickym arzenalem i ceskou republiku a USA.
Arabove muslimsti jsou ve sve podstate nedemokraticti a antisemitcti. Vzdyt v Iranu je povoleno popirat holocaust a to i na oficialni linii.
A proto je myslim potreba u nas radar a pak je nutne provest jaderny uder proti islamonacistum.
fikus (anonym) 10. června 2007 ← komentářů 583 ☯☯ 78 [166x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10701] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
je dobre, ze to rostej, sinxing, emh napsali naplno, ja s nimi mohu
zato naplno nesouhlasit :-)
omezovani volebniho prava nikam z dlouhodobeho hlediska nevede,
spise jsem pro neustale zvysovani vzdelanosti lidske populace, tak aby
mohli hlasovat lidi aspon trochu inteligentne.
je mi celkem fuck jestli tu bude radar, ale zasadne jsem pro referendum
k nemu. druha vec je, jestli je radar opravdu reseni. pokud bude radar
fungovat stejne kvalitne jako protiteroristicke opatreni dne 11. zari,
tak je to na kokot.
proste si myslim, ze kdyby se ty penize na zbrojeni a radar pouzili
jinak, ze by to bylo efektivnejsi.
emh (anonym) 11. června 2007 ← komentářů 427 ☯ -29 [47x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10702] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
fikus co to znamena z dlouhodobeho hlediska prosim te? Vazne si myslis, ze tech par desitek let lidskopravni spolecnosti praktikovane zatim zjevne mensinovou casti populace tehle planety nejak naznacuje, ze to bude fungovat lepe a dele, nez ta nejmene dve tisicileti jinych spolecenskych usporadani? :) Ja bych teda taky chtel, aby se inteligence populace zvysovala a takovy ty dalsi slechetny cile, uplne vazne, ale nerekl bych, ze ted uz jsme na tom tak strasne dobre, aby nejakej hospodskej povalec mel rozhodovat o strategickej statnich dohodach :)
xChaos 11. června 2007 ← komentářů 5520 ☯ 0 [3050x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10705] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet 2 sinxing: ... [celkem 1454 znaků] [zobrazit]
2 sinxing:
Ne, Iran zatím jaderné zbraně nemá - pouze je (poměrně nepokrytě) vyvíjí. Jeho rakety mají zatím dolet cca 2000 km, takže Evropu ani USA zatím nemůže přímo ohrozit.
Arabové až do doby před několika desítkami let vůbec nebyli antisemité - naopak vůči židovským menšinám zřejmě projevovali daleko více tolerance než Evropa. Arabský postoj je lepší nazývat spíš antisionismem, než antisemitismem. Arabové a Izraelci k sobě mimochodem mají etnicky i jazykově relativně blízko, nejsem lingvista, ale asi blíže než k evropským národům. Naproti tomu Iránci nejsou Arabové, ale v podstatě potomci starověkých Peršanů. (Rozdíly mezi sunnitským a šiítským islámem zřejmě historicky vznikly i díky tomuto kulturnímu rozdílu...). Je fakt, že Iránci to s pořádáním antisemitských dýchánků už poněkud přehnali - ale tam jde především o potřebu iránských vůdců získat nějakou argumentaci pro vlastní tuhou linii doma. Mít vnějšího nepřítele je pro tuhé diktatury postavené na omezování občanských práv vždycky důležité... ale to si prostě Iránci musí nějak vyřešit sami.
Preventivní jaderný úder proti komukoliv pokládá drtivá většina veřejnosti ve většině zemí za naprosto nepřijatelný. V podstatě kromě americké krajní pravice o ničem takovém nikdo vážně neuvažuje. Dá se kromě toho říct, že úvahy o použití preventivního jaderného úderu v rámci politiky vyspělých zemí jsou zcela regulérním extrémismem - podobným, jako jiné druhy extrémismu ...
emh (anonym) 11. června 2007 ← komentářů 427 ☯ -29 [47x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10707] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Zrovna jsem nekde cetl, ze vystrednost je svoboda :)
xChaos 11. června 2007 ← komentářů 5520 ☯ 0 [3050x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10709] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
No ano, to je ale excentrismus - ne extrémismus... :-)
emh (anonym) 12. června 2007 ← komentářů 427 ☯ -29 [47x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10712] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Rozdil je jen v mire vystrednosti a je to ciste spolecenske meritko, jinak v tom neni zadny principialni rozdil. Tedy je sice pravda, ze dneska se za vystrednost povazuje spis blaznivost, ale hod kamenem, kdo nekdy za blazniveho nepovazoval extremistu ;) Ty navic mluvis jen o uvahach, maximalne o debate, ne o cinech.
xChaos 12. června 2007 ← komentářů 5520 ☯ 0 [3050x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10716] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
emh: no já to vidím i v té debatě - mluvit o preventivním jaderném útoku na nějakou zemi je stejně extrémní jako mluvit o plošném vyhlazení (či vystěhování) nějakého etnika, apod.
emh (anonym) 12. června 2007 ← komentářů 427 ☯ -29 [47x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10719] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
No sinxing ma vyhranene nazory, ale to uz je ta demokracie :) Ja se spis domnivam, ze pokud na nas nekdo bude chtit pouzit jadro, tak ho sem nejak propasuje a nebude se tejrat s desetiletym vyzkumem raket. Na prevenci je koneckoncu uz trosku pozde, kdyz teroristi vsude vykladaj, ze ty jejich utoky jsou odplata za to, co jim delame. Cili my uz jsme ve valce.
xChaos 12. června 2007 ← komentářů 5520 ☯ 0 [3050x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10723] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet Všechno co víme o teroristech, víme z médií... a oni sami nejspíš koneckonců také... a kolik teroristických buněk "Al Kajdy" bylo asi založeno jakožto cílená provokace tajných služeb, k podchycení případných potížistů ? ... [celkem 2724 znaků] [zobrazit]
Všechno co víme o teroristech, víme z médií... a oni sami nejspíš koneckonců také... a kolik teroristických buněk "Al Kajdy" bylo asi založeno jakožto cílená provokace tajných služeb, k podchycení případných potížistů ?
Trochu to připomíná Czechtek, který měl svého času nejlepší (bezplatnou) reklamu ze všech letních festivalů... a média tehdy také ukázala co byl momentálně vzor hodný napodobování. Za polovinu terorismu mohou média, protože informaci o jeho samotné možnosti rozesela po světě doslova jako virus - a navíc místo toho, aby se na terorismus koukalo jako na jistý druh přírodní či sociální katastrofy, tak došlo na hledání kolektivního viníka...
Ale ok - terorismus se vyskytl, ale právě že díky jeho decentralizovanosti tu žádný preventivní jaderný úder není možný - nejvíce potenciálních teroristů by nejspíš pozabíjel, kdyby ho Západ vedl proti svým vlastním městům, kde jeho "islámští fundamentalističtí teroristi" žijí, studují a pracují... nejsou to žádní vyhladovělí uprchlíci, kteří by přelézali nějaké ploty a pak odpalovali bomby - všude, v New Yorku, Madridu i v Londýně to byli západní muslimové, ekonomicky integrovaní - tedy nikdo, proti komu by šlo vést "preventivní jaderný úder".
Na Blízkém východě se hodně řeční - ale celkově tyhle (zejména ty Arabské) státy vždycky projevily zoufalou vojenskou neschopnost (alespoň pokud šlo o válku západního stylu, po jednotným centralizovaným velením), a pokud z nich někdo na Západě bude chtít udělat nebezpečné nepřátele, bude je muset nejspíš nejdřív sám vyzbrojit a vycvičit... (ostatně viz Afghanistán...) ...projevím se nejspíš jako rasista, ale technologicky nejvyspělejší islámské země jsou zřejmě Irán a Pakistán - což rozhodně nejsou arabské země, a kromě náboženství toho vlastně s Araby ani moc společného nemají... ten obraz "jednotného islámského nepřítele" je prostě umělý mediální výtvor. Kromě určité solidarity s postavením Palestinců ty země žijí svými vlastními problémy ... a kdo u nás skutečně ovládá jejich jazyky a monitoruje situaci přímo z místních médií ? Všichni jen přemíláme co se dozvíme od velkých agentur. A ti obzvláště kreativní pak začnou vyhlašovat křížové výpravy.
Celkově je to právě tak, že čím více "boje za mír" (a za ropu) se povede někde tisíce kilometrů daleko, tím větší bude riziko terorismu. (I když zdá se, že PR útoků na civilní cíle bylo natolik špatné, že to teroristé raději zabalili... a s hlásáním války proti terorismu je to tak u nás v dnešní době podobné, jako to bylo s dokončením Stalinova pomníku v roce 1956 - tedy zrovna v době, kdy už jinde začala demontáž jeho kultu... prostě naši nástěnkáři jsou celkově vždycky tak trochu pozadu za tou nejaktuálnější propagandou... :-)
emh (anonym) 13. června 2007 ← komentářů 427 ☯ -29 [47x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10730] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Mir je prece podminenej dostatkem a komfortem; porad lepsi, kdyz bojujeme o ropu my, nez kdyby si zapad nasel alternativu a Arabove ji zacali prodavat Cine. Finale takoveho pribehu je scena, kde nase krasne zelene pacifisticke kralovstvi napadnou spinavi Cinani sice o 100 let opozdeni, ale zaroven taky o 100 let vyzbrojenejsi a agresivnejsi :) Uz ted, kdy Cinou mava energeticka krize, dovedou utocit na zpohodlnelou a prebyrokratizovanou svetovou ekonomiku. TOHLE jsou lide a takovi vzdycky byli. My tu ted jen mame na chvili prebytek, tak si muzeme dovolit filozofovat o lidskych pravech a buhvijaky spravedlnosti a globalnim propojeni... Dojedeme na to, pokud se bud neprobereme a nezacneme se zase chovat jako lidi.
xChaos 13. června 2007 ← komentářů 5520 ☯ 0 [3050x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10731] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet emh: Souhlasím, že je potřeba probrat se a začít se chovat jako lidi - ale pro mě to znamená začít instalovat solární kolektory, tepelná čerpadla, stavět (energeticky) pasivní domy, začít používat biopaliva, apod. - ne účastnit se vojenských tahanic o... [celkem 1581 znaků] [zobrazit]
emh: Souhlasím, že je potřeba probrat se a začít se chovat jako lidi - ale pro mě to znamená začít instalovat solární kolektory, tepelná čerpadla, stavět (energeticky) pasivní domy, začít používat biopaliva, apod. - ne účastnit se vojenských tahanic o ropu. Představa, že by někdo chtěl násilím ovládnout území jen kvůli území je naivní... bojuje se o kontrolu nad zdroji, kontrolu nad obchodem, apod. Samotné území je dnes v podstatě pro korporace levnější si prostě koupit (jakožto konkrétní pozemek) než ovládnout ho prostřednictvím nějakého expanzivního státu... svět je dnes prostě jinde. Představa, že budou Číňané v budoucnu nějak vojensky dobývat zemědělskou půdu u nás mě přijde absurdní... daleko spíš si postupně otevřou čínské restaurace i v té nejzapadlejší české vesničce, a budou takhle zdejší zemědělskou půdu využívat tímhle symbiotickým způsobem, jakým dnes už využívají města.
Mimochodem - napadlo někoho, proč jsou u nás čínské restaurace, ale třeba ne čínské obchody z hardwarem, když přitom většina noname počítačového hardwaru je Made in China ? A mimochodem - zdatní obchodníci jsou Vietnamci, Číňané si naproti tomu zásadně otevírají ty restaurace. Jde o nějaký kulturní rozdíl, že by Číňané měli sklony buď pracovat v továrnách nebo provozovat restaurace, ale už ne sklony být obchodníky se svým vlastním zbožím ? Skutečně, neřekl bych, že ze strany Číny hrozí vojenské nebezpečí... jde spíše o ekonomické nebezpečí, že prostě úplně všechno vyrábějí levněji... asi skutečně jediná šance je, že se vyspělé země budou orientovat na kvalitu místo na cenu.
emh (anonym) 14. června 2007 ← komentářů 427 ☯ -29 [47x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10732] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
xChaos to je takovy hipisacky premejsleni: vsechno merit podle soucasnyho stavu, kdy je celkem klid a mir. Abych te parafrazoval: predstava, ze to tak bude porad je naivni. Otazka spis zni: stihneme predelat celej zapadni svet na alternativni zdroje, nez prijdou i tebou predpovidane zmeny?
A kdyz napisu, ze s Cinou mava energeticka krize, tak je zcestny mi napovidat, ze nebudou bojovat o uzemi.
xChaos 15. června 2007 ← komentářů 5520 ☯ 0 [3050x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10733] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
emh: Čína se možná bude účastnit bojů o kontrolu nad přírodními zdroji, např. ropu - ale pochybuji, že by usilovali o nějakou přímou teritoriální expanzi. Více to asi bude podobné tomu, jak o kontrolu nad zdroji dnes usilují USA, které taky nikdo nepodezírá ze snah o teritoriální expanzi. Čína mi moc sympatická není, ale na druhou stranu - je to spíše kvůli historickým záležitostem 15-50 let starým, a kvůli podivné domácí politice. V současnosti je asi možné těžko najít příklad, kdy by Čína intervenovala v zahraničí takovým stylem jako USA v Iráku...
emh (anonym) 15. června 2007 ← komentářů 427 ☯ -29 [47x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10734] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Tak dobre: mozna jsem to rekl prilis obecne a mozna ten priklad s Cinou nebyl presny. Nebo jsem rekl 'nas' a mohl jsem rict, ze napadnou Araby, az je nastve cena ropy. Nebo cokoli: kdyz i ty pises, ze po ropnym zlomu prijdou nejaky zmeny, tak predpokladam, ze dojde i na valky tech, kteri se od ropy nestihnou odpoutat.
xChaos 15. června 2007 ← komentářů 5520 ☯ 0 [3050x] ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10735] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
No, konkrétně u té Číny je těžké si představit nějakou jejich invazi na Blízký východ. Komunistická Čína se kdysi angažovala v Korejské válce, potom okupovala Tibet, byly nějaké drobnější šarvátky s taky-komunistickým Vietnamem a na ruských hranicích... ale tím to končí. Těžko najdete nějaké čínské "zóny vlivu" (a vojenské přítomnosti) v tom stylu, jakým byl za studené války východní blok v Evropě, Castrova Kuba, apod. Je to spíš takové postupné prosakování a znovuobsazování čínské sféry vlivu z předkoloniálního období (Hong Kong...). Jestli budou s někým válčit o ropu, to se ovšem uvidí. Já sázím na to, že všechno bude jinak - nějak nečekaně a překvapivě...
trent (anonym) 19. srpna 2007 ★ [ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10807] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Hoši, koukněte se na slova novodobého proroka
www.iamtryingtobelieve.com www.anotherversionofthetruth.com www.105thairbornecrusaders.net
www.nin.com
Rok nula přijde asi za 15 let, takže je dost času lidi připravit. Všichni pak jednomyslně odsouhlasí jakoukoli krávovinu, stejně jako třeba řadoví Němci neměli problém z holokaustem - přišlo jim, že to tak má být a basta. Ani nemusí přijít bushovatější Bush nebo diktátor, propaganda a hromadný brainwashing v médiích se o veřejné mínění postarají.
| |
Počet zobrazených komentářů: 37 [celkový čas potřebný k prohledání databáze a vytvoření stránky: 0.89 sekund]
- Konce řádků budou zachovány
- Systém se pokusí o autodetekci platných URL (například http://www.domena.tld/cesta)
- Vložení obrázku do textu: +URL (prozatím nelze kombinovat s vložením odkazu)
- Odkaz na jeden konkrétní příspěvek: @přezdívka:id (předvyplňuje se automaticky při psaní odpovědi)
- Odkaz na aktuální příspěvky pod danou přezdívkou: @přezdívka
- Odkaz na aktuální příspěvky obsahující daný tag: #hashtag (hashtag má minimálně 4 znaky)
- Zvýraznění části textu: *text*
Nápověda: ve vlastním zájmu uvádějte u komentářů pouze funkční a dostupnou e-mailovou adresu.
Přezdívku, která je jednou spojená s konkrétní e-mailovou adresou, už nyní nelze bez zásahu
administrátora serveru spojit s jinou adresou. Uvedením neplatné e-mailové adresy si v budoucnu
znemožníte upload ikonky i možnost použít některé další chystané neanonymní funkce vázané na
uvedení platné e-mailové adresy.
TečkaCZ [Nejnovější články] [Nejnovější komentáře] [Zeď vzkazů] [Zeď odkazů] [Začátek článku]
|
|
 |
|
![[]](http://www.gravatar.com/avatar/d73747d27243cd0c1a184b6376e9be49?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/94b652a98d5519730d39fdbe0a9dea91?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/64def6753df6be2ce8eca1ebcb7e60ba?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/3ddbf46000c2fbd44759f3b4672b64db?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/7419dbec7ab81c53b12c59ef7db56b00?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/e061c9aea5026301e7b3ff09e9aca2cf?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/04c2a2268c6dae4720162ca923493243?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/25ba3bc8250b0041532b6fdbf24d724b?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/b551730a408be63e0c6af77d2438f8f1?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/a6f30815a43f38ec6de95b9a9d74da37?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/691bec08078f48f6c34ef6a5603a0cb6?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/bfecb2d8170a86bfe1b0eb3f1fdb6232?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/0674cbdb51301f7894b8d05bf481fb1f?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/6b663ca7d843e033b25dd99b83bf548f?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/e3b11941ffd286532aaec34ff536973c?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/108ade822132f3c761c33ac9b6736a45?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/d9f21abe46994338d79a9ca2b2e5c5c2?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/9aeaed51f2b0f6680c4ed4b07fb1a83c?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/ba5d187b85a17deb0c50a882226c1c74?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/cd67842a8ddee4e8fb96cfe5dbd847ed?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/9178740077a7834cc1ab45db456ed56e?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/175070b8667db9ee4c03c6b7560c8be4?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/5babb2d10a663e0e1cd1bf91f4a1c4a1?s=40&r=r&default=wavatar) ![[]](http://www.gravatar.com/avatar/826b877c5dd6a123283495f971a8ce8b?s=40&r=r&default=wavatar)
|