.    

POZOR! Tento článek byl naposledy aktualizován před více než dvěma lety!

Je možné, že následující­ stránka obsahuje odkazy, které dnes již nejsou funkční, nebo že některé informace uvedené v tomto článku se v průběhu času ukázaly jako prokazatelně chybné. Pokud jakoukoliv podobnou závadu zjistíte, tak neváhejte napsat co nejpřesnější popis závady do veřejného komentáře pod článkem: redakce TečkyCZ nové komentáře neustále sleduje, a to i pod těmi nejstaršími články. V celé řadě případů lze chyby snadno opravit - např. se stává, že video na YouTube bylo smazáno a znovu nahráno pod jiným id. V jiných případech někdo zase zakáže embedovaní videa, která přitom existuje ve více kopiích, nebo se z webu ztratí stránka umístěná na negarantovaném freehostingu, zatímco původní autor stránek si mezitím zaregistruje vlastní doménu, atd.

Děkujeme všem, kteří pomáhají opravovat chyby ve starších webových stránkách a udržují tak Internet naživu - redakce TečkyCZ.


Rozsudek za používání DC++

xChaos 20. března 2006 [4157 znaků] [Zátoka Pirátů]
[ + ] 1 [1x] [ - ]
Zobrazení 12412 ← Facebook 1 Twitter 25 Google 10
Komentářů 37

Dlouho jsem váhal, zda tento odkaz patří do rubriky Linux a Internet, Globální vesnice, nebo prostě jenom U.R.Log. Posuďte sami.
Já nevím jak vám, ale mě tenhle rozsudek [www.cpufilm.cz] přijde jako zásadně špatný a zločinný, a zásadně nesouhlasím s tím, že takovéhle zákony a jejich dodržování je financováno z daní, které ze svých těžce vydělaných (rozuměj: v těžkém stresu vytelefonovaných, vye-mailovaných a vyhádaných) pěněz platím státu. To je prostě špatně, špatně, špatně.

Pokud zde v rubrice Bludy a nesmysly debatuji o své vysněné "liberální anarchii" a o podobných věcech, tak varuji přesně před tímhle. Já dovedu pochopit autoritu, která nás chrání před vraždami, korupcí, krádežemi, nebo dopravními nehodami. Jsem ochoten se s takovou autoritou identifikovat a podporovat ji (do určité míry - z hlediska "starého hlavního proudu" se to může jevit jako disidentství, a přitom z hlediska "starého anarchismu" jako oportunismus a vypočítavost).

Ovšem autorita, která hlídá, zda si lidé mezi sebou nesdílí soubory - nezlobte se na mě, ale to je špatná autorita a čistě parazitní ekonomická struktura - která parazituje na daních, které my všichni ze svých kapes platíme (a nebo nám je strhávají ze mzdy, a nebo je zaplatíme jako DPH, pokud si v samoobsluze kupujeme za svoje peníze rohlík - i kdyby to byly peníze vysomrované na Hlavním nádraží...).

Opakoval jsem to mockrát [czfree.net], a zopakuji to tady znova - všechny ty vyhlášky o povinném monitorování trafficu [czfree.net], apod. by možná měly opodstatnění, pokud by šlo o vyšetřování nějaké násilné či nebezpečné tréstné činnosti - ale sakra, sdílet si mezi sebou filmy není nebezpečné, není to krádež. Krádež je ukrást někomu PC, na kterém má nahrané ty filmy, krádež je v jistém smyslu vzít film, a přilepit k němu jiné titulky na začátku a na konci, a vydávat ho za svoje vlastní dílo - a krádež je svým způsobem i vykrást něčí nápad a natočit podle toho původní film znovu. Krádež je svým způsobem i výroba pirátských kopií CD za účelem zisku. Společenská nebezpečnost nasdílení nějakých filmů přes DC++ je ale podle mě minimální - a absolutně nechápu, jak se tím vůbec (za naše prachy! výši té pokuty bych neargumentoval - ta pokuta sama o sobě výdaje na chod celé téhle mašinérie rozhodně nezplatí) může zabývat nějaký soud.

Telekomunikační korporace na jedné straně díky zajišťování masivních telekomunikačních přenosů inkasují obrovské peníze - a žádné pokuty neplatí - a na druhé straně mají pokuty platit koncoví uživatelé Internetu ? To je neslýchané a nespravidlivé. Samozřejmě, nemůžu vědět spoustu věcí - nemůžu vědět, jestli ten obviněný někomu ty filmy sdílel za úplatu, nebo jen tak z nadšení pro věc (jako naprostá většina uživatelů DC). Netuším, jestli třeba nejde o nějakého "masového paliče" pirátských CD-ROM či DVDček, proti kterému ale nenašli jiné důkazy než právě tyhle. Nemůžu ani vědět, jestli tenhle nascanovaný "trestní příkaz" (hmmm, myslel jsem že se říká rozsudek...) je reálný, nebo jestli jde o nějakou fikci, která má mezi lidmi vyvolat strach sdílet svoje soubory po internetu. Svým způsobem může jít jen o snahu upoutat pozornost médií.

Každopádně - nelíbí se mi to, neidentifikuji se systémem, který lidi pokutuje za takovéhle věci, nepokládám takovéhoto člověka za zločince. Ne člověka, který měl na disku Život Briana. Mám ho ostatně nejspíš na disku také (nebo aspoň doufám, že ho ještě pořád mám). Možná toho člověka pokládám trochu za blbce, že používá místo Linuxu kradená Windows 98 - ale blbost není zločin (kdyby byla, tak půjde většina z nás sedět už dávno). Možná že nemám žádnou jednoznačnou koncepci, z čeho by se mělo financovat natáčení filmů a hudby, pokud ne z prodeje originálních kopií nosičů - ale kultura existovala i před vynálezem různých elektronických médií, analogových i digitálních, a bude existovat i poté, co se obchodní model související s médii nějakým způsobem změní. A vyměřená pokuta stejně skončí ve státním rozpočtu, a ne u poškozených autorů filmů.


Sloupcová sazba: pokud je okno prohlížeče dostatečně velké (na monitoru s dostatečným rozlišením), zobrazí se článek ve více sloupcích (w3.org). Testováno v browserech Firefox, Opera a Chrome. Není implementováno v Internet Exploreru. Tato feature může způsobovat problémy ve starších verzích prohlížečů s jádrem Webkit (Google Chrome, Safari, Konqueror). Pokud nevidíte článek celý, zkuste zmenšit okno prohlížeče nebo použít verzi pro tisk. [zpět na začátek sloupcové sazby]
Pokud se vám článek líbil, zkuste autora podpořit [zobrazit možnosti]
Sdílet v síti [Identi.ca - musíte být předem přihlášeni] [Twitter] [Facebook] [Jagg.cz]
Formátovat pro tisk [bez komentářů] [s komentáři]
Krátká forma URL (adresy) [http://teckacz.cz/391]
Všechny články [od autora xChaos] [v rubrice Zátoka Pirátů] [nejnovější]

Hodnocení článku čtenáři [ + ] 1 [1x] [ - ]
Tip: Pro moderaci článků (kladné nebo záporné hodnocení) je nutné použít browser, který podporuje javascript a cookies.
Komentáře čtenářů [napsat vlastní]
Skrýt hodnocené nebo méně


[] xChaos 20. března 2006 ← komentářů 5520 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9566] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
K tématu (po uzávěrce): http://en.wikipedia.org/wiki/Pirate_Party

[] xChaos 20. března 2006 ← komentářů 5520 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9567] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
A ještě: http://www.inside.cz/index.php?ID=675

[] suttek (anonym) 20. března 2006
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9568] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
je to zhovadilost....kriminalizujou pravdepodbne maly ryby

jinak trestni prikaz se vydava v jednodusich trestnich pripadech, kdy se nenarizuje ani soudni preliceni, pokud se obzalovany neodvola nabyde pravni moci, ale pokud se odvola a bude se chtit branit je mozne, ze muze schytat jeste tvrdsi trest :(

[] emh (anonym) 21. března 2006 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9570] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
To je takovy ucelovy zjednodusovani, rict 'hlida, zda si mezi sebou lide nesdili soubory'. Vsichni samozrejme vime, ze nic takovyho nikdo nehlida. Co se hlida, jsou autorska prava a to jsou prava jako kazda jina, vyplyvaji proste ze zakona. Mame tu system,... [celkem 1315 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 21. března 2006 ← komentářů 5520 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9571] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
"Optimalizace financování" ať už prostřednictvím daňových úniků v reklamě nebo přidělování různých grantů je rozhodně kapitola sama pro sebe. Jestli to ovšem s tímhle tématem souvisí nebo ne, to nedokážu posoudit. ... [celkem 1330 znaků] [zobrazit]

[] emh (anonym) 21. března 2006 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9572] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Lidi se prece mohou bavit zadarmo, nepotrebujou nutne dilo chranene autorskym zakonem. Pokud ho ale z vlastni vule chteji, tak, protoze se autor taky dobrovolne rozhodl, za nej musi zaplatit. Proste pokud te nezajima sfera komercni zabavy, tak si hraj... [celkem 1429 znaků] [zobrazit]

[] msd 21. března 2006
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9573] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Kopírování a sdílení souborů na inernetu ve forme P2P je parazitismus a okrádání autorů a firem, či jiných obchodních společností. ... [celkem 1764 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 21. března 2006 ← komentářů 5520 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9576] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Já ale seru na firmy a obchodní společnosti, které mají obchodní model postavený na porušování něčeho, co pokládám za základní lidské právo. ... [celkem 2591 znaků] [zobrazit]

[] Tomáš_Mráz 21. března 2006 ← komentářů 304 64 [240x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9577] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Doufám, že příspěvek pana/paní msd v duchu "Naše liberálně-demokratické (neboli makej, nakupuj a drž hubu) zřízení si rozvracet nedáme!" byl míněn jako vtip.

[] xChaos 21. března 2006 ← komentářů 5520 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9578] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Já už si nejsem jist ničím. Já se bojím že to myslel vážně.

[] Tomáš_Mráz 21. března 2006 ← komentářů 304 64 [240x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9579] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Copak někdo může myslet vážně větu: "Sdílení = společné vlastnictví výrobních prostředků je naprosto nepřípustné v liberálně demokratickém zřízení." Vždyť to je jen komunismus s opačným znaménkem. "Soukromé vlastnictví výrobních prostředků je naprosto nepřípustné v našem lidově demokratickém (nebo socialistickém dle chuti) zřízení."

[] xChaos 21. března 2006 ← komentářů 5520 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9580] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
No mě taky přijde, že každá "spol. s r.o" i "a.s." jsou ve své podstatě sdílením kapitálu :-) Já to ani takhle detailně nerozpitvával, o čem to ten člověk píše.... mě rozzuřilo už jen několik prvních a posledních vět co jsem zahlédl... že v tom textu jsou ještě navíc vyslovené pitomosti, to mě spíš uklidňuje.

Spíš si ten člověk dělal prdel nebo chtěl provokovat... ale kdyby to napsal správně česky, tak by třeba působil věrohodněji, a vyvolal by v lidech opravdový strach... zřejmě někdo skutečně jenom chtěl parodovat styl úvodníků Rudého Práva, jen to udělal s opačným znaménkem.

Já tomu světu kolem už nějak fakt přestávám rozumět, a někdy už ani nepochopím vtip... asi se fakt už začnu psát jen čistě humoristické příspěvky, když je to takhle.

[] Skud 21. března 2006 ← komentářů 27 1 [1x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9581] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
To co napsal ten uzivatel s nickem "msd", tak to bych spise videl jako provokaci. Ale dost nechutnou a drzou. ... [celkem 1261 znaků] [zobrazit]

[] zuzu (anonym) 21. března 2006 ← komentářů 105 ☯☯☯☯ 5 [7x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9582] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
k te optimalizaci nakladu a tak: ... [celkem 1397 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 21. března 2006 ← komentářů 5520 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9583] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
zuzu: jen pockej, az nejake postuhumani extropicke bytosti provozujici pokrocilou multimedialni telepatii v realnem case zacnou chodit na na vystoupeni vasi Divadelni spolecnosti Dr.Krasy za cenu bezneho vstupneho - a v realnem case budou to vystoupeni za uplatu piratsky telepaticky prenaset desitkam tisicu predplatitelu... :-))

[] Milos (anonym) 22. března 2006 ← komentářů 19 -2 [4x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9584] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
kua takovej hezkej a dlouhej prispevek sem tu napsal a nejak se smazal :( Este jednou a zkracene :) ... [celkem 1880 znaků] [zobrazit]

[] tloudev 22. března 2006 ← komentářů 44 ☯☯☯☯ 10 [14x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9587] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
k dane problematice bych jen rad dodal, ze zde jisty pan MSD celkem brutalne mlzi. mam mnoho audiocd (originalnich!), nektera jsem si dokonce jeste ani neposlechl, a prisli moji domaci mazlicci, kteri originaly potrisnili svymi exkrementy. nutno dodat, ze... [celkem 1509 znaků] [zobrazit]

[] tloudev 22. března 2006 ← komentářů 44 ☯☯☯☯ 10 [14x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9588] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
jo, a jeste mala free-culture prednaska v anglictine.
vrele doporucuju vsem, kteri si (naivne) mysli, ze kopirovani zabiji hudbu (jak se nam tu nekteri provokateri snazi namluvit - pravdepodobne saji z bozskeho prsu pane Jandy)

http://lessig.org/freeculture/

vrele doporucuji, zvlaste refren je vypeceny ;-)

[] emh (anonym) 24. března 2006 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9594] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
No taky bych nesouhlasil s vycislovanim usleho zisku v takovych obvinenich (kdyby se tak delo). Kdyz na to nemam nebo kdyz za to nechci utracet, nekoupil bych to a u tohoto soudu by to nemelo figurovat jako skoda: ctvrty odstavec rozsudku proto taky... [celkem 1842 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 24. března 2006 ← komentářů 5520 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9596] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
emh: s tvým textem se kupodivu nedá příliš polemizovat... ale... ... [celkem 2451 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 24. března 2006 ← komentářů 5520 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9597] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
jejda,

/s/poslouchá společnost/počítá společnost

:-)

[] Petr (anonym) 28. března 2006 ← komentářů 4 -3 [5x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9608] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
no, mit ve FIRME ilegalni soft, to si koledoval i bez DCcka.

[] emh (anonym) 29. března 2006 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9619] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Pokud existoval ve sve dobe jediny a strasne spatny zpusob distribuce doprovazeny temi nejbestialnejsimi moznymi omezenimi (rozumej: investor ziska pravo na to, do ceho vrazil penize a autor ziska penize za to, do ceho vrazil namahu - cili prakticky totez co denne delame skoro vsichni v praci.) a i pres tato fatalni kriteria se nekdo tenkrat rozhodl natocit film, znamena to pro me presne toto: autor se tehdy rozhodl to udelat a pokud chci, za jasne stanovenych podminek muzu ukajet svoji chut po vedeni, po zabave atd. MP napriklad diky tomu mohli jet natacet Briana do Tunisu. Vznikl tak film, za ktery, pokud chceme, v kine zaplatime. Studio prirozene vyuziva zakonnych prostredku, jak ochranit svoji investici do tohoto produktu. A mas pravdu: tady jde skutecne o cisi pandero. O majetek, jehoz vlastnictvi a ochranu nam zarucuje Listina zakladnich prav a svobod.

[] xChaos 30. března 2006 ← komentářů 5520 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9623] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Já si myslím, že rozšíření copyrightových a autorských práv zákonů do dnešní přebujelé podoby je zneužitím původního ducha většiny demokratických ústav většiny zemí.

Nejoptimističtější scénař je ten, že se objeví dostatečné množství nezávislých umělců a nezávislých distribučních kanálů, a že prostě mezi lidmi nebude po přehnaně drakonických DRM zařízeních vůbec poptávka.

[] emh (anonym) 4. dubna 2006 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9632] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Tohle jsou jen dusledky zpusobu zivota. O kulturu samotnou se nebojim ani v nejmensim, vzdycky si najde cestu. A pokud krachne nejaka cast treba hudebniho prumyslu? Zalezi na mire zacleneni do ostatnich oblasti, viz treba prave Sony. Jedinej strach mam z toho, ze bude vic pisnickaru co si o sobe myslej, ze maji nejaky poslani, to je desna odruda hudebniku :)

[] xChaos 4. dubna 2006 ← komentářů 5520 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9635] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Takoví písničkáři už dneska myslím neexistují. Ovšem před deseti lety si o sobě mysleli že mají poslání ambientní (obývákoví) technaři, dneska si to asi myslej už všichni technaři - od freetechanřů přes clubbery po Kocába... :-)

[] Mirek (anonym) 5. dubna 2006
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9640] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Patřím sice ke straně tvůrců software a kvůli nelegálnímu kopírování jsem musel s tvorbou skončit, ale přesto souhlasím s názory, že autorská práva nemají být takto hlídána. Autoři by si to měli být schopni ohlídat sami. A když neuspějí - tak ať dělají něco jiného. Je to otázka trhu. Nikdo je přece nenutí dělat něco z čeho je malý zisk. Stejně jakoby mi zákony chtěly zajistit, že zákazníci budou kupovat mé rohlíky a nebudou si je péct sami. Prodejnost musí být zajištěna jinými prostředky - např. zákaznickou podporou. A když je tak velké rozkrádání - jaktože i přesto patří tvorba filmů a software k nejvýnosnějším oblastem???

[] emh (anonym) 7. dubna 2006 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9654] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
xChaos: no neexistuji, mne ke stesti postaci v podstate jakejkoli 'angazovanej' umelec (zbezne se ujistuju, ze Skrehule neni primo ten druh :)

Mirek: Zakony proste nerozlisuji hudebni vydavatelstvi od pekarny, investice jako investice. Cim vic nekdo investuje, tim vic z toho mame vsichni. Muzeme se tvarit, ze nam je to jedno, ze dane sux a podobny pozy, ale na tom faktu nic nezmenime. Jinak receno: pro nas vsechny je vyhodne chranit nase penize.

[] xChaos 9. dubna 2006 ← komentářů 5520 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9659] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Zákony mohou chránit něčí jukebox do kterého se hází korunky, že ho neukradnu - ale neměly by mě postihovat, když do něj hodím minci a nahraju si to co z něj leze na diktafon (obrazně řečeno). ... [celkem 2240 znaků] [zobrazit]

[] emh (anonym) 10. dubna 2006 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9660] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Ty si kupujes zjednodusene receno pravo na soukromou produkci, nic vic, nekona se zadna pujcena placicka, zadna zaloha, zadny vlastnictvi cedecka. Co na tom porad zkousis nepochopit? Vzdyt to na kazdym cd je i napsany... ... [celkem 1062 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 10. dubna 2006 ← komentářů 5520 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9661] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Historie lidstva je historií snah zpřístupnit duševní vlastnictví co nejširšímu okruhu lidí (a tedy i zdarma nebo co nejlevněji). Veřejné knihovny, knihtisk, různé veřejné divadelní a hudební produkce... prostě tyhle tendence tady byly vždycky. ... [celkem 1520 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 10. dubna 2006 ← komentářů 5520 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9662] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
no, "kopie prodaných nosičů" je trochu nesmyslná formulace, chtěl jsem řít spíš "individuálbní kopie na prodaných nosičích", nebo tak...

[] Mirek (anonym) 10. dubna 2006
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9667] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Při prodeji software dostává od nás zákazník instalační CD a licenční smlouvu - kupuje licenci na používání programu, CD je jenom datový nosič. Rozlepením obalu CD (po přečtení licenční smlouvy) potvrdí souhlas se smlouvou, licence je udělena jenom jemu, konkrétní osobě, nesmí software poskytovat někomu jinému. Pokud si poškodí CD, dostane od nás nové CD, ovšem jen za manipulační poplatek který pokrývá náklady na CD a poštovné (tj. jen zlomek ceny). Takto by to mělo fungovat i u hudby a filmů - tj. prodej licence k používání (ne šíření!) konkrétní osobě. Ovšem to je v praxi nerealizovatelné.

[] xChaos 11. dubna 2006 ← komentářů 5520 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9669] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Já s tímhle pojetím "uzavírání smluv" ale prostě nesouhlasím. Smlouva je uzavírána mezi dvěma (gramotnými) subjekty - a to podpisem smlouvy. Považovat za podpis smlouvy roztržení obalu je asi stejné, jako bylo dřív různé podepisování se negramotných lidí... [celkem 1450 znaků] [zobrazit]

[] MIrek (anonym) 11. dubna 2006
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9674] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Ono totiž to rozlepení obálky je jen psychologický nátlak na uživatele pro omezení nelegálního šíření - stejně jako jsme jednu dobu vypalovali jméno odběratele přímo do dat CD - po právní stránce takové smlouvy nemají skoro žádnou hodnotu. A je skutečně paradoxní, jak může licenci porušovat právě ten kdo ji neuzavřel. Řekl bych, že se právní systém snaží řešit práva tam kde se řešit nedají. Jistě se dá najít spousta jiných oblastí - např. poplatky za reprodukci v mas médiích (kde je to kompenzováno reklamami), ne honit jednotlivce.

[] xChaos 12. dubna 2006 ← komentářů 5520 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/9675] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Aby bylo jasno: já si vůbec nemyslím, že by programátoři neměli být placeni za svoji práci - zlášť opravdu dobří programátoři. Na druhou stranu - zrovna v době, kdy jsem měl nejětší fóbii z open source a z toho jak mě vezme práci, jsem vlastně neprogramoval ani nijak zvlášť dobře, a byl jsem prostě taková cvičená opice, která uměla používat volání cizích knihoven a kreslit po obrazovce na dané souřadnice čárečky, čtvrečky, puntíky a písmenka. Tedy v podstatě se obávám, že velká část lidí, kteří se obávají nástupu open source není součástí řešení, ale součástí problému.

Já jsem připraven připustit, že problém spočívá především v tom, že já prostě chci sedět v teple, na pohodlné židli, ťukat do klávesnice, civět na monitor, a nechci přito zvedat nic těžkého (nebo alespoň ne nepřiměřeně často, nebo něco opravdu těžkého), a když se to tak vezme, tak ani nic lehkého (telefoní sluchátko). Tedy jsem součástí problému, jeho řešení neznám.

[] beruška 22. března 2007
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/10517] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
ahoj jsem na icq...
 

Počet zobrazených komentářů: 37 [celkový čas potřebný k prohledání databáze a vytvoření stránky: 1.07 sekund]

Pozor, vložením komentáře souhlasíte s pravidly hry TečkyCZ! [zobrazit pravidla] →
Ochrana proti spambotům - tři-krát-tři je ... ? (napište číslicí - nemělo by byt potřeba při zapnutém JavaScriptu)
Sociální síť (přihlaste se předem, 1. řádek<=96 znaků=status, zbytek=odkaz)
Offtopic resolver (týká se odpověď původního tématu, nebo patří jinam?)
Přezdívka (povinně) - nepoužívejte speciální znaky, mezery=podtržítka
E-mail (volitelně) - nebude zobrazen, zobrazí se ikonka z [www.gravatar.com]

Nelze použít HTML [zobrazit mikrosyntax] →

Nápověda: ve vlastním zájmu uvádějte u komentářů pouze funkční a dostupnou e-mailovou adresu. Přezdívku, která je jednou spojená s konkrétní e-mailovou adresou, už nyní nelze bez zásahu administrátora serveru spojit s jinou adresou. Uvedením neplatné e-mailové adresy si v budoucnu znemožníte upload ikonky i možnost použít některé další chystané neanonymní funkce vázané na uvedení platné e-mailové adresy.


TečkaCZ [Nejnovější články] [Nejnovější komentáře] [Zeď vzkazů] [Zeď odkazů] [Začátek článku]

    TečkaCZ
  •  
  • Komentáře →
  • Nástěnky →
  • Debaty →
  • Články →
  • Ročníky →
  • Rubriky →
  • RSS kanály →
  • Vzhled →
  • Ostatní →
  •  
[] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
  •  
.

[Arachne Labs]

[SPOJE.NET]

[Právě dnes | Tech | Ostatní]

Yacy P2P web search jabber.arachne.cz
tiskové zprávy a otevřené dopisy přebíráme z nejrůznějších informačních kanálů (i bez výslovného souhlasu autorů)
licenční práva k použitým obrázkům a grafickým motivům nejsou definována (přebírejte pouze texty bez obrázků)
texty článků i komentáře bez uvedení copyrightu jsou chráněny GNU Free Documentation License
založeno na Quzo engine, (G)1999-2002 David Čermák, (G)2002-2012 Michael Polák
Quzo engine vyvíjejí Arachne Labs, webhosting sponzorují SPOJE.NET
seznam aktuálních článků je dostupný i ve formátu RSS (XML)
můžete také sledovat Twitter feed TečkyCZ.
test XHTML a CSS2 validity