.    

Video: Monika Načeva - The Garden of Love

xChaos 3. listopadu 2010 [2601 znaků] [Audio, video, písemno]
★★ [ + ] 4 [10x] [ - ]
Zobrazení 3322 ← RSS 267 Facebook 25 Twitter 177 Google 33
Komentářů 28

Hraje u nás někdo exportní psychedelický pop, který dnes zní skoro jako kdyby před deseti lety v Underworld zpívala žena ? Ano, hraje. #popmusic #video #techno #psychedelic
Nové video k písni Garden of Love [www.youtube.com] z nového alba Načevy [www.naceva.eu] přináší zajímavý elektronický popík, který po všech jejích dosavadních experimentech přináší prostě... prvky mainstreamové taneční hudby z doby asi před deseti lety. A stejně to je jiné ... i když jde jen o barvu hlasu nebo o melodii, a ve hře není žádný básnický text s intelektuálním přesahem, tak je to pořád dobré.

A skoro nikdo to u nás neposlouchá :-) (důkaz: sledovanost tohoto videa)

A proč to neposlouchá ? Načeva patří k té části "alternativní zlaté mládeže", která tak nějak vždy snažila být na té "správné straně" - ale přesto to nestačí ani k oslovení stadionových davů. Co na tom, že Načeva v roce 2005 nezapomenutelně zazpívala na politicky motivovaném Paroubteku a přivolala tam duhu. Nebo že Charlie One z Ohm Square navštívila protestní tábor Greenpeace proti výstavbě protiraketového radaru v Brdech: sociální a mírový aktivismus u pophvězd je trendy jenom na Západě - u nás přece mládež volí konzervativní pravici. A na inteligentní pop zvysoka kašle (pokud není importovaný .... pokud jsou něčí názory v angličtině, tak jim není rozumět, takže není třeba bolestivě přemýšlet...).

Zpět k Načevě - podle jejích slov Projekt má název The Sick Rose a charakterizovala bych ho jako vážnou elektronickou poezii.. o tajemných zvláštních intimních a krásných stavech, které můžeme zažít sami v přírodě . Emocionální zážitek svobody chci přenést na podium pomoci teto poezie psanou zvukem i obrazem.. Křest The Sick Rose proběhne 26.11. v MeetFactory. Inu, s Timem Wrightem si troufne hrát v metropoli... ale venkovské tancovačky pořád objíždí s Michalem Pavlíčkem (viz seznam koncertů na jejím webu).

Ke mě se odkaz na její nové video dostal přes Twitter. V televizi navzdory důmyslnému digitálně-kanalizačnímu systému běží už jenom samé nesmysly (a to navzdory tomu, že Načeva patřila k té menší části alternativy 90.let, která se do tehdejší TV-popkultury dokázala probojovat...).


Sloupcová sazba: pokud je okno prohlížeče dostatečně velké (na monitoru s dostatečným rozlišením), zobrazí se článek ve více sloupcích (w3.org). Testováno v browserech Firefox, Opera a Chrome. Není implementováno v Internet Exploreru. Tato feature může způsobovat problémy ve starších verzích prohlížečů s jádrem Webkit (Google Chrome, Safari, Konqueror). Pokud nevidíte článek celý, zkuste zmenšit okno prohlížeče nebo použít verzi pro tisk. [zpět na začátek sloupcové sazby]
Pokud se vám článek líbil, zkuste autora podpořit [zobrazit možnosti]
Sdílet v síti [Identi.ca - musíte být předem přihlášeni] [Twitter] [Facebook] [Jagg.cz]
Formátovat pro tisk [bez komentářů] [s komentáři]
Krátká forma URL (adresy) [http://teckacz.cz/1072]
Všechny články [od autora xChaos] [v rubrice Audio, video, písemno] [nejnovější]

Hodnocení článku čtenáři [ + ] 4 [10x] [ - ]
Tip: Pro moderaci článků (kladné nebo záporné hodnocení) je nutné použít browser, který podporuje javascript a cookies.
Komentáře čtenářů [napsat vlastní]
Skrýt hodnocené nebo méně


[] xChaos 3. listopadu 2010 ← komentářů 5519 0 [3050x]
[ + ] 0 [4x] [ - ]
→ [/-/12927] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Tak jsem musel článek aktualizovat: protože to samozřejmě embedovat jde, já jsem v první verzi článku pouze měl špatný odkaz. (a kromě embedování to lze i hodnotit, komentovat, apod. - ten původní odkaz na video byl nanic)

emh (anonym) 4. listopadu 2010 ← komentářů 427 -29 [47x] [ + ] -2 [2x] [ - ] Nekvalitní komentář! [zobrazit]
[] xChaos 4. listopadu 2010 ← komentářů 5519 0 [3050x]
★★ [ + ] 2 [2x] [ - ]
→ [/-/12931] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
emh: a to jako čekáš, že budou posluchači přes 30 pořád držet krok s nějakými trendy ? to čekáš, že bude Načeva zpívat do dubstepu, nebo něco co frčí letos...

[] emh (anonym) 5. listopadu 2010 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] -1 [3x] [ - ]
→ [/-/12934] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Ale vubec ne, ja s tim songem zadnej problem nemam. Jen komentuju tu slabou poslouchanost a uplne vazne si myslim, ze to je takhle jednoduchy a neni v tom zadna politika a angazovanost nebo cos ji to zkousel vymyslet za omluvenku :)
Mimochodem doporucuju porovnat s La Roux, ti se vraci jeste o dost dal a presto to nezni jako lacinej cover a je to moderni a popularni az na pudu. To je pop.

[] xChaos 6. listopadu 2010 ← komentářů 5519 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/12939] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
emh: no dost 80's revival, ti tvoji La Roux :) ale možná v dobrém slova smyslu (jestli něco takového vůbec jde :-) svým způsobem dík za link, protože to je taková ta líbivá hitovka co člověk "zná odněkud z rádia" a neví od koho to je...

[] xChaos 6. listopadu 2010 ← komentářů 5519 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/12940] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
ještě pro emh: ještě upřesnění, od La Roux mě fakt (z toho co je na YouTube) zaujal jen song Bulletproof (a možná okrajově ještě jeden) - to ostatní je fakt zploštělý pop, který nezachrání ani zajímavý hlas, zajímavý vzhled zpěvačky a zajímavý retro-zvuk... [celkem 1025 znaků] [zobrazit]

[] emh (anonym) 8. listopadu 2010 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] -1 [1x] [ - ]
→ [/-/12943] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Nedovedu posoudit, v kazdy dekade bych si asi neco nasel, ale obecne cim min to ma textu a cim min se me to snazi vychovavat, tim lip pro me. Nemam rad angazovanej pop, podle me je to parazitni utvar pro 'dusevni ortorektiky', neco jako bonbony s primesi rybiho tuku nebo horka retro komedie od Hrebejka.

[] xChaos 8. listopadu 2010 ← komentářů 5519 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/12944] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
emh: tak ale to, že tě někdo "vychovává" může být klidně jen tvoje paranoia, že jo :-) někdo jiný ten samý text může vnímat úplně jinak.

např. tenhle komentář si připsal pod video k písni, ve které jsou všehovšudy asi tak tři řádky textu - popravdě, je to hodně lyrické, a nedovedu si představit, jak by to někoho mohlo "vychovávat"... ale téměř jakýkoliv text lidi v různé náladě, rozpoložení nebo s různým kulturním rozhledem můžou vnímat úplně jinak.

[] emh (anonym) 8. listopadu 2010 ← komentářů 427 -29 [47x]
[ + ] -1 [1x] [ - ]
→ [/-/12945] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Zajimavy, ze na 'vychovava' reagujes trema radkama mejch moznejch potizi a 'obecne' si ani nevsimnes. Ja si ani netroufam odhadnout, cim to klidne muze bejt! :)

[] xChaos 10. listopadu 2010 ← komentářů 5519 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/12956] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
emh: no právě, že ten tvůj výrok mě vyznívá, jako by se tě každý delší text snažil "vychovávat". a pochopitelně "angažovaný pop" může být angažovaný i inteligentně - já zase nemám rád zneužití poslouchatelného popu v reklamních spotech, když jsme u toho. v

podstatě jakákoliv informace, které jsem opakovaně vystaven nedobrovolně (tedy hlavně reklama) mě nakonec dokáže vždycky vytočit: domnívám se, že skutečnou podstatou toho procesu nakonec není zvýšit něčemu prodávanost, ale jednoduše lidi iritovat a nasírat.

[] emh 10. listopadu 2010 ← komentářů 181 -119 [329x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/12958] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
No tak presne tohle mam u popu: jak me nekdo namisto zabavy vystavi svejm hlubokomyslnejm textum, tak vypinam. Ve skutecnosti uz jsem teda dost dlouho nezapl a kdyz chci dobrej text, tak si pustim neco od Boba a Toma.

[] xChaos 10. listopadu 2010 ← komentářů 5519 0 [3050x]
[ + ] 1 [1x] [ - ]
→ [/-/12960] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
emh: no tak jsou i lidi, pro které přemýšlení může být zábavné... ale pokud je ti tenhle koncept cizí, tak s tím asi nejde nic dělat.

[] emh 11. listopadu 2010 ← komentářů 181 -119 [329x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/12965] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
No ano, tenhle koncept, kdy k premysleni potrebujes pop, je mi cizi. Dovedu se svobodne rozhodnout, kdy chci premyslet a kdy zabavu, nepotrebuju k premysleni popove zpevaky ani nechci od filozofu ci fyziku, aby svoje myslenky zhudebnovali nebo prepsali na komix.

[] xChaos 11. listopadu 2010 ← komentářů 5519 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/12967] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Nikdy jsem tedy neřekl, že "potřebuješ" něco k něčemu jinému: ale příkladem toho, kdy "angažovaná" (občas v úvozovkách, občas bez nich) tvorba měla současně za úkol být chytrá i zábavná, byly třeba některé punkové pokusy. A celkově věřím, že jakýkoliv alternativní či "angažovaný" pop budoucnosti bude muset být daleko zábavnější, než produkty zábavního průmyslu - jinak se neprosadí.

Ale zrovna u té Načevy jsi mimo: tam jde fakt jen o to, že je to "alternativní" ve smyslu, že se to nesnaží sami sebe prodat do nějaké reklamy jako chytlavá melodie, a nestojí za tím žádná velká značka: to je celé. Nijak jinak "angažované" to fakt není - je tak těžké připustit, že někdo dělá hudbu jen pro hudbu samotnou - a to že neleze do řiti velkým penězům, není žádný projev "angažovanosti" ?

[] emh 11. listopadu 2010 ← komentářů 181 -119 [329x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/12969] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
U Nacevy nejsem mimo, protoze s tim problem nemam, viz prvni komentar. U zbytku jsi mimo ty, protoze porad nechapes, ze nektery lidi nepotrebujou neustale hustit do hlavy nejaky inteligentni veci a umej obcas i vypnout :P

[] xChaos 11. listopadu 2010 ← komentářů 5519 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/12971] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
ale chápeš, že pro někoho je jednodušší vypnout třeba u inteligentního textu - než u řvoucí TV reklamy, která je sice postavené na něčem, u čeho původně byl třeba i záměr "vypnout" - ale čistě jen z toho důvodu, že to slyšíš nedobrovolně, to dokáže docela vyvolat stres.

ten pocit "vypnutí" hodně souvisí s okolnostma, za jakých to posloucháš - ani ne tolik s obsahem. navíc inteligentním anglickým textům spousta lidí u nás vlastně ani moc nerozuměla, a tak se tu celá léta "šťastně vypínalo" i u textů, které k tomu nebyly moc určeny ...

[] emh 14. listopadu 2010 ← komentářů 181 -119 [329x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/12980] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Tak kdyz reknu (cituji) "nekteri lidi nepotrebujou neustale hustit dohlavy nejaky inteligentni veci a umej obcas i vypnout", primo tim rikam, ze nekteri ne. Takze ano, chapu a dokonce to rikam taky. Co nechapu je, proc mi existenci ty druhy skupiny vystavujes jako argument proti :) A ne, nemluvim o tv reklamach, kdyz rikam 'vypnout'. Ty uz jsem vypl koneckoncu davno. S tim anglickym textem souhlasim, to je dobrej priklad. Presne to chci: radsi nic nevedet a vubec nejlepe ty lidi ani neznat. Nicmene nikdy jsem si nedelal iluze, ze cesky texty jsou o tridu slabsi nebo lepsi, takze me poznani tech cizojazycnejsch blbosti vymyslenejch jen pro zaplacnuti pisnicky neprekvapilo :)

[] xChaos 14. listopadu 2010 ← komentářů 5519 0 [3050x]
[ + ] 1 [1x] [ - ]
→ [/-/12981] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
@emh tedy, v zásadě tvoje námitky proti tomu, aby #pop byl příliš angažovaný, co se přímo textů týče, i trochu chápu - ale jsou i způsoby, jak to dělat dobře - taková #Chumbawamba je příklad #popmusic, která je angažovaná i na textové úrovni, a přitom je to pořád kvalitní a poslouchatelné v podstatě i pro masy - když to hraje v nějakém rádiu puštěném někde v supermarketu, kde zrovna nakupuju, tak mě to vždycky pobaví.

ale především nechápu, proč si sakra tohle téma vůbec otevřel pod tímhle článkem - to je asi to, co mě zmátlo: zmiňoval jsem v tomhle článku Načevu a Charlie One z #ohmsquare - a to je příklad popu, který je #alternativa jen ve smyslu chybějící marketingové podpory ze strany velkých nadnárodních komerčních labelů - textově není angažovaný ani jeden z těch projektů a pokud se tyhle zpěvačky politicky angažovaly, tak určitě ne svojí hudbou - takže u tvého komentáře jsem spíše nepochopil, proč ho píšeš sem, než že bych s ním polemizoval.

Pokusím se znovu jinými slovy převyprávět, o čem můj původní komentář ve článku byl: pop dneska může být sebe-kvalitnější - ale o jeho úspěchu dávno rozhodují jen marketingové nástroje: alternativnost může být daná zkrátka jen nekomerčností.

A naopak - radikální underground (zejména levicový) usiluje především o získání respektu v globálním kontextu své #ideologie, a podporu ze strany "angažovaných umělců" dávno nestojí - protože jde o příliš "neradikální" způsob šíření nějakých postojů.

[] emh 14. listopadu 2010 ← komentářů 181 -119 [329x]
[ + ] -1 [1x] [ - ]
→ [/-/12985] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Pokud jsem ho otevrel tak, ze jsem rekl, ze obecne nejakej prvek nemam rad, tak budiz, ale oba se zjevne shodneme na tom, ze nekdo jo a nekdo ne a vic vazne nevim, co bych k tomu dodal :) A ano, souhlasim s tim, ze pop muze byt sebevetsi sracka a stejne se proda (nebo naopak). Proste proto, ze pop je zbozi. Pokud je v tom neco vic, neni to pop. Nemusis s tim souhlasit, ale pak se nediv :)

[] xChaos 14. listopadu 2010 ← komentářů 5519 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/12988] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
@emh To je ale nesmysl: pop je svébytná kategorie, která prostě může a nemusí být zboží. A to, že se zbožím stane, jí nedělá nutně lepší nebo horší.

To co jsi napsal, je podobné, jako kdyby si řekl, že jídlo je buď zboží, nebo to není jídlo: přesto si lidi doma vaří jídlo pro svojí rodinu, případně pro přátele, a není to řešené na obchodní bázi (ano, v USA rodina zajde do fasfoodu či restaurace častěji, než u nás, to je pravda...). Jídlo ve velmi dobré restauraci může být teoreticky zajímavější , než to doma uvařené - ale většina lidí doma vaří výrazně lépe, než se vaří v levných restauracích a ve fastfoodech.

No a s popem to může být úplně stejné. vč. toho, že kromě unifikovaných nadnárodních řetězců se mohou vyskytovat místní specialisty, lidová tvořivost a nebo chuťovky pro fajnšmekry.

[] emh 14. listopadu 2010 ← komentářů 181 -119 [329x]
[ + ] -1 [1x] [ - ]
→ [/-/12989] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Pop se vyznacuje predevsim tim, ze je popularni. Neexistuje zadnej jinej spolecnej znak popovejch pisnicek, pokdu mezi ne nepocitas napodobovani/inspiraci a parodie (samozrejme pokud vazne chces hledat, co ma spolecnyho treba Mick Jagger a Franky Gee, tak... [celkem 1265 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 14. listopadu 2010 ← komentářů 5519 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/12991] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
@emh hmmm, já si myslím, že pop znamená víc, a že koneckonců tuhle škatulku rehabilitovali U2 tím, že takhle pojmenovali jedno celé svoje album: http://en.wikipedia.org/wiki/Pop_%28album%29 ... [celkem 1219 znaků] [zobrazit]

[] emh 15. listopadu 2010 ← komentářů 181 -119 [329x]
[ + ] -1 [1x] [ - ]
→ [/-/12996] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Kdyby dana pisnicka byla o neco malo propracovanejsi, tak budes hledat svy dve tri skatulky s presahem do ctvrty a naznakem paty, pricemz nezapomenes dodat, ze si o necem podobnym premejslel i ty sam. Takhle to proste soupnes do popu a vyuzijes na to, abys... [celkem 1382 znaků] [zobrazit]

[] xChaos 15. listopadu 2010 ← komentářů 5519 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/12999] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
@emh jak jsem tu jasně řekl, tak slovo "pop" pro mě symbolizuje "všeobecnou přijatelnost" - která může a nemusí být záměrná (pokud k ní dojde bez jasného záměru, tak je to podle mě lepší).

"alternativní pop" není "alternativa k popu" - je to prostě jiný pop, než ten, který do mediální tlakové kanalizace pod tlakem cpou komerční čerpadla sraček.

"absurdní fází" podle mě spíše je, že se někdo snaží škatulku "pop" uzavřít pro ty, kdo do ní spadají prostě skrze všeobecnou přijatelnost své tvorby - a ne proto, že byly "vyvoleni" mediálním establishmentem k masové popularitě a slávě.

proboha, už si připusť, že tvoje pozice v debatách tady fakt není zábavná ani pro tebe samotného... a že jen stěží tě za to někdy někdo bude platit. fakt nechápu, proč svými myšlenkovými krkolomnostmi ztrácíš čas... věřím, že máš na víc, tak proč se tomu bráníš...

[] emh 15. listopadu 2010 ← komentářů 181 -119 [329x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/13000] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Tak prinejmensim je to roztomily cviceni, tomu se nevyhybam nikdy :) Zamenovat popularni a nejakou odlehcenou, ktera by se mohla stat popularni, kdyby o ni nekdo vubec vedel a protlacil ji mezi lidi... Pripada mi to naprosto samoucelny. Pochybuju, ze v tom... [celkem 1497 znaků] [zobrazit]

[] Tomáš_Mráz 15. listopadu 2010 ← komentářů 304 64 [240x]
[ + ] 1 [1x] [ - ]
→ [/-/13001] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Pokud použijeme slovo pop jako označení populární tj. oblíbené hudby, pak jsou popem i Rammstein, píseň Kde domov můj (přinejmenším v Čechách a na Moravě), nebo třeba písničky Karla Kryla. V tomto smyslu ovšem nikdo kromě emh označení "pop" nepoužívá.

Poznámka pro sebe: příště jakýkoliv delší flame mezi xChaosem a emh nečti, je to naprostá ztráta času.

[] emh 15. listopadu 2010 ← komentářů 181 -119 [329x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/13007] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Kryl alternativa, Landovy covery hodne lacinej pop :) A na zbytek jak tak koukam, bohate staci wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Pop_music

[] xChaos 27. listopadu 2010 ← komentářů 5519 0 [3050x]
[ + ] 0 [0x] [ - ] ← pro ohodnocení komentáře se není nutné nikde registrovat
→ [/-/13169] ← na komentář můžete odpovědět nebo ho sdílet
Tak včerejší #naceva v #meetfactory odvážně posunula hranice toho, co vše lze předvést s prostěradlem s vystřiženým otvorem pro hlavu...

Nebyl to až takový popík, jak jsem čekal... ve skutečnosti, do elektronického disco/tanečního techno/tranceu ve stylu 90. let byly asi jen tři delší pasáže/písničky - jinak to bylo spíš o dark elektronice, ambientu, experimentu, alternativě... některé ty věci byly skoro ve stoje únavné, a bylo by to spíše o tom se na ně soustředit v sedě. Ze starších věcí do téhle nové formy nepředělala vůbec nic.

dozvěděl jsem se od jednoho známého kterého jsem tam potkal, že Tim Wright dělal původně hudbu k počítačovým hrám pod přezdívkou CoLD SToRAGE - http://en.wikipedia.org/wiki/Tim_Wright_%28musician%29 - pro mě osobně docela překvapení, a mrzí mi, že jsem tenhle "detail" v tom původním promo-článku nezmínil...
 

Počet zobrazených komentářů: 28 [celkový čas potřebný k prohledání databáze a vytvoření stránky: 0.73 sekund]

Pozor, vložením komentáře souhlasíte s pravidly hry TečkyCZ! [zobrazit pravidla] →
Ochrana proti spambotům - tři-krát-tři je ... ? (napište číslicí - nemělo by byt potřeba při zapnutém JavaScriptu)
Sociální síť (přihlaste se předem, 1. řádek<=96 znaků=status, zbytek=odkaz)
Offtopic resolver (týká se odpověď původního tématu, nebo patří jinam?)
Přezdívka (povinně) - nepoužívejte speciální znaky, mezery=podtržítka
E-mail (volitelně) - nebude zobrazen, zobrazí se ikonka z [www.gravatar.com]

Nelze použít HTML [zobrazit mikrosyntax] →

Nápověda: ve vlastním zájmu uvádějte u komentářů pouze funkční a dostupnou e-mailovou adresu. Přezdívku, která je jednou spojená s konkrétní e-mailovou adresou, už nyní nelze bez zásahu administrátora serveru spojit s jinou adresou. Uvedením neplatné e-mailové adresy si v budoucnu znemožníte upload ikonky i možnost použít některé další chystané neanonymní funkce vázané na uvedení platné e-mailové adresy.


TečkaCZ [Nejnovější články] [Nejnovější komentáře] [Zeď vzkazů] [Zeď odkazů] [Začátek článku]

    TečkaCZ
  •  
  • Komentáře →
  • Nástěnky →
  • Debaty →
  • Články →
  • Ročníky →
  • Rubriky →
  • RSS kanály →
  • Vzhled →
  • Ostatní →
  •  
[] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] [] []
  •  
.

[Arachne Labs]

[SPOJE.NET]

[Právě dnes | Tech | Ostatní]

Yacy P2P web search jabber.arachne.cz
tiskové zprávy a otevřené dopisy přebíráme z nejrůznějších informačních kanálů (i bez výslovného souhlasu autorů)
licenční práva k použitým obrázkům a grafickým motivům nejsou definována (přebírejte pouze texty bez obrázků)
texty článků i komentáře bez uvedení copyrightu jsou chráněny GNU Free Documentation License
založeno na Quzo engine, (G)1999-2002 David Čermák, (G)2002-2012 Michael Polák
Quzo engine vyvíjejí Arachne Labs, webhosting sponzorují SPOJE.NET
seznam aktuálních článků je dostupný i ve formátu RSS (XML)
můžete také sledovat Twitter feed TečkyCZ.
test XHTML a CSS2 validity